מחאה על אירועי המשט: אין סחורה ישראלית בנמלי שבדיה

החרם יסתיים בחצות יום חמישי בשבוע הבא ■ בהודעת איגוד עובדי הנמלים בשבדיה נכתב כי "הסיבה ל'סגר' היא המתקפה הפושעת חסרת התקדים על משט השלום לעזה"

שבדיה הרשמית אמנם מתנגדת לחרם על ישראל, אך איגוד עובדי הנמלים במדינה הסקנדינבית יפסיק החל מהלילה (ג') בחצות לקבל או לשלוח סחורות לישראל ומישראל, כמחאה על אירועי המשט לעזה.

החרם מתחיל כאמור בחצות, ויסתיים בחצות ביום חמישי בשבוע הבא. בהודעה מטעם האיגוד נכתב כי "הסיבה ל'סגר' (כך מכנה הארגון את החרם על הסחורות - ברמיזה לסגר על עזה) היא המתקפה הפושעת חסרת התקדים על משט השלום לעזה".

"מספר פעילי שלום נהרגו בידי הקומנדו הישראלי ומשתתפים אחרים נעצרו ללא כל סיבה", מסבירים עובדי הנמלים. "הארגון תומך במשט לעזה, ומעוניין למחות כנגד ממשלת ישראל, הפעולה ונגד הסגר ממנו סובלת אוכלוסיית עזה".

העובדים דורשים כי "ממשלת ישראל תכבד את החוק הבינלאומי, תסיר מיידית את הסגר על עזה, ושהתקיפה תיחקר באופן אמיתי. האיגוד יעודד ארגונים ואיגודים אחרים לנקוט יוזמות דומות. אנו קוראים לחרם כללי על סחורות ישראליות עד שזכויות הפלסטינים יקוימו באופן כללי, ועד שהמצור על עזה יוסר".

שגריר ישראל בשבדיה, בני דגן, מסר בתגובה לחדשות 2 באינטרנט כי "ממשלת שבדיה והאופוזיציה הראשית, המפלגה הסוציאל דמוקרטית, הביעו במהלך כל הפרשה האחרונה של המשט לעזה התנגדות לחרם על ישראל. הממשלה השבדית אף אמרה שיש להגביר את הדיאלוג ואת המגעים עם ישראל".