גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גם בתלת-ממד: האם הצרכן הישראלי מוכן לדור הבא של הקטלוגים?

קטלוגים מושקעים הם דרך מקובלת למשוך לקוחות לנקודות המכירה, אך הפקות כרומו מושקעות מפנות היום את מקומן ליצירות ברוח עדכנית: קטלוג תלת-ממד, סרטוני וידיאו, קטלוגים מקוונים-אינטראקטיביים ועוד

קטלוגים הסטנדרטיים פשטו את הרגל, ועדיין מודפסים מכורח ההרגל ומהמלצות שהן פשוט לא נכונות של משרדי הפרסום ללקוחות" - כך סבור הפרסומאי ספי שקד, שותף במשרד ענבר-מרחבי-שקד.

שקד נוגע בנושא רגיש - כיצד הקטלוגים הגדולים של פעם, שהיו גולת הכותרת במיוחד בתחום האופנה, יכולים להמשיך לחיות גם בעידן הווירטואלי.

לטענתו, "ברוח התקופה של היום" קטלוגים צריכים לקבל ביטוי בזירה הווירטואלית בלבד, ובתוך כך הוא תוהה מדוע חברות "מתעקשות" לעבוד בפורמט המיושן של נייר.

"הדרך להגיע לצרכן היום היא במדיה שבה הוא רגיל לקבל מידע, כלומר באמצעות האינטרנט. לצד הכדאיות שבהיבט החשיפה יש להוסיף את צמצום העלויות של הדפסה והפצה. בארץ לצערי דברים מחלחלים באיחור", מוסיף שקד, ומדגיש כי "אמנם חלק מהחברות הבינלאומיות עדיין מפיקות קטלוגים מנייר, אולם המהלכים המבריקים והמשוב המיידי מהצרכן מתרחשים בזירה הווירטואלית".

גדי אדר מ-THINK DESIGN, משרד העוסק בקריאייטיב לתקשורת חזותית, סבור אחרת: "הצרכנים, ובעיקר הישראלים, מעדיפים לעיין בקטלוג מודפס, לדפדף בו, לחוש אותו ולאחסן אותו בתיק היד. קטלוג וירטואלי יכול לגבות את המודפס אולם לא להחליף אותו".

נדב פרסמן, מנהל הקריאייטיב בבאומן-בר-ריבנאי, מדגיש כי המטרה העיקרית שצריכה לעמוד בפני המשווקים היא לערב את הצרכן: "בין אם באמצעות נייר או באמצעים דיגיטליים - האמצעים, קרי הטכנולוגיה, אינם ה'אישיו', אלא המטרה - לעורר את עניין הצרכנים".

פרסמן היה מעורב בקטלוג אינטרנטי שהעלתה באחרונה רשת האופנה TNT, תחת הקונספט GET DIRTY. הקטלוג עלה במיני-סייט וכלל אפליקציה המזמינה את הגולשים ליהנות מהתזת צבע על הדוגמנים. הקטלוג הופץ גם במתכונת של פוסטר שהפנה את הצרכן אל האתר.

"מעורבות הצרכן באמצעות ה'עכבר' אפשרה לו לקחת חלק בעניין, ובתוך כך הוא נחשף אל פריטי הקולקציה", אומר פרסמן.

עם זאת, מסייג פרסמן את יכולתם של האמצעים הוירטואליים: "בסופו של דבר, הצרכן אוהב לשבת על הספה בבית ולדפדף בקטלוג מודפס".

"צילומי סטילס תמיד יהיו"

עינת פורטוגלי, סמנכ"ל שיווק ופרסום ברשת האופנה פוקס, סבורה כי "אין קיבעון לגבי מה נכון או לא בהפקת קטלוג - יש עונה שנכון להפיץ ליותר בתי-אב, או להשקיע בקטלוג רב-עמודי, ויכול להיות מצב שבו נוותר על קטלוג בעונה מסוימת ונפיץ את הבשורה בדרך אחרת. אין כלל אצבע או שטנץ שחוזר על עצמו.

"בעונת הנוכחית, למשל, לא נעשתה הפצה בעיתונות - בשונה משנים עברו שבהן הפצנו קטלוג בעיתוני סוף השבוע, והתמקדנו בהפצת הקטלוג בנקודות המכירה ולחברי המועדון", אומרת פורטוגלי.

כך או כך, בעולם טכנולוגי ככל שיהיה, פורטוגלי מדגישה כי "צילומי סטילס תמיד יהיו". לעיתים, הביצה והתרנגולת מתערבבות - "יכול להיות מצב שבו רק לאחר הצילומים יוחלט על היקף הקטלוג".

פורטוגלי מדגישה כי הקטלוג מופק גם בהתאם לדרישת החנויות בחו"ל (לפוקס חנויות ב-19 מדינות) ולהוציא את כיוון הקריאה של הקטלוג (משמאל לימין) מופץ בחו"ל קטלוג זהה לישראלי. את יעילותו היא מודדת במבחן המציאות. "אנשים באים לחנות עם הקטלוג ומבקשים פריט מתוכו. הפריטים המופיעים בשער הקטלוג ובתמונות שבשלטי החוצות - הם המבוקשים יותר".

בחלק מהקטלוגים מפורטים לצד ויז'ואלים גם מחירי הפריטים. "ברור לנו שזו הדרך שבה הצרכן מקבל את מלוא הפירוט, אולם השיקול אם לפרסם מחיר או לא נתון לקריאייטיב, כך שבתמונות עמוסות מדי הדבר בלתי אפשרי", מציינת פורטוגלי.

קופון הנחה הוא ריגוש?

לדברי פרסמן, "לא חייב להיות ערך של הנחה או בונוס מוחשי כדי לעורר את סף הריגוש של הצרכן. לרוב מספיק משחק מרתק או תוכן המסב הנאה. לדוגמה, עם המותג רנגלר שבזמנו השיקו קמפיין אינטרנטי שאפשר להפשיט את הדוגמנים - מה שכמובן זכה לעניין רב".

מאידך, יש הסבורים כי גירוי עם "תועלת" לצרכן יעלה את מידת העניין: "באינטרנט אין בלופים, מה שלא מושך לא יקבל חשיפה", מדגיש שקד, ומחדד אדר: "הפידבק הנפוץ הוא באמצעות תועלת לצרכן - באמצעות קופונים או הנחות, אלא שמרוב שאנחנו מוקפים במבצעים גם ברשת וגם בנקודות המכירה, מהלכים כאלה צריכים להיעשות בצורה חכמה ומושכת".

אחת הדוגמאות לקמפיין אינטרנטי מוצלח נזקפת לזכות איקאה. הקטלוג המוכר עודכן גם בדף הפייסבוק של החברה, והגולשים בשבדיה הוזמנו להקליק like על פריטים מתוכו. המקליק הראשון על כל פריט - זכה בו במתנה. העניין שנוצר זכה לבאזז, ותוך שעות ספורות כמות הצפיות היתה גדולה ממספר הקטלוגים המודפסים. באתר הישראלי של איקאה מוצג הקטלוג המודפס במלואו, כולל אפשרות ל"תקריב" על המוצרים - אולם ללא ההגרלה.

עניין אחר עשויים למצוא הגולשים, ובעיקר הצעירים, בתחרות לבחירת פרזנטור לרשת: בעמוד הבית של המותג "פלסטיק דול" הוזמנו הגולשים לבחור את הדמות המציגה את האופנה הטרנדית בצורה הטובה ביותר - הדמויות הנבחרות ישמשו כפרזטורים של המותג.

כדי לגרום לגולשים לפקוד את עמוד החברה בתדירות גבוהה, המשווקים צריכים לעניין על בסיס יומי. המעצבת סיגל דקל למשל, בחרה למקד את קונספט הקולקציה הנוכחית סביב הסלוגן "סיגל באה לעבודה". כדי לחזק את הרעיון, מועלות מדי יום בעמוד הפייסבוק של המעצבת תמונות עדכניות כפי שהיא מגיעה לבושה לעבודה. לצד מי שמגלה עניין במלבושיה של המעצבת על בסיס יומי, ההשקעה הכספית ביישום הרעיון היא אפסית (הצילום נעשה במצלמה ביתית).

גם רשת ג'אמפ בחרה להתמקד בקונספט הבגדים שהנשים לובשות לעבודה. באתר האינטרנט של החברה ניתן להלביש נשים וירטואליות לעבודה בהתאם לצרכים רלוונטיים ליום העבודה.

הלבשה הוא שעשוע שלא עובר עם הגיל: באתר H&M מוזמנים הגולשים להלביש דוגמן או דוגמנית בפריטי הקולקציה, לבחור דוגמן/נית מתוך מגוון אפשרויות ואף לשנות את הבעת פניהם (בין חיוך למבע רציני).

כוחו של סרטון

השימוש בקליפים כתחליף או כגיבוי לקטלוג תופס תאוצה. הקליפים מופצים במייל של לקוחות רשומים ומועלים באתר YouTube או באתרי הבית.

רשת ההלבשה התחתונה FIX הקדימה את הפצת הקטלוג ב"טיזר" באמצעות שיר שבוצע על-ידי להקת הבנות "טרי פויזן" שחברותיה נוהגות להופיע בלבוש תחתון. סרטון עם השיר FIX THE NIGHT הופץ ברשת וברדיו' ובעקבותיו הפיצה FIX את הקטלוג. רשת גולף הפיצה אף היא סרטון וידיאו קצבי המתעד את צילומי הקטלוג של הרשת ועוד.

בגישה אחרת, סרטון הווידיאו משמש כתחליף לנייר: רשת האופנה רזילי, למשל, מתמקדת זו העונה השנייה בקטלוג אינטרנטי באמצעות 5 סרטוני וידיאו המוצגים באתר של הרשת. ברשת רזילי מדגישים כי ה"מדיה של קטלוג וידיאו, מאפשרת שינוי מיידי, יומיומי ואף שעתי, שיכולה להביא לידי ביטוי את הדינמיות של חשיפת מעצבים חדשים, פריטי אופנה מתחדשים ותחלופה מהירה של אופנה עדכנית".

לעומתם, המעצבת קרן כהן-בנקר, בעלת הבוטיקים עלמה ובנקר, מיצתה את עניין הקליפים. ב-2007 הציגה גישה חדשנית עם קטלוג-קליפ בו השחקנית יובל שרף הציגה את בגדי הקולקציה של המעצבת, והשנה הופק קטלוג נייר, שבו לדבריה החדשנות תבוא לידי ביטוי בבחירת הפרזנטורית (שני פרידן) והסטייליסט ראובן כהן כצלם. "לאחר שהתנסנו בקליפים מצאנו שלצילום טוב ומעניין כרגע אין תחליף", היא מנמקת.

בהתאם לטרנד ה"פרזנטורים", בחלק מסרטונים משתתפים ידוענים/שחקנים במקום דוגמנים: המעצב טום סלמה שגם בקולקציית הקיץ ויתר על קטלוג הנייר, השיק טריילר בן שתי דקות כפרומו לסרט מתח אפל אפוף שמלות שיפון מהודרות. הסרטון מצולם במלון תל-אביבי, ומשתתפות בו יעל פוליאקוב, רותם אבוהב, אסי לוי, דניאלה וירצר, עדן הראל, איה כורם ועוד.

פרסמן מתייחס לטרנד הפרזנטורים ומדגיש כי לצד היתרונות של העדפת דמות מוכרת למטרת הזדהות וכמקור לחיקוי, יש חברות הנמנעות מהמהלך בשל אפקטים שליליים שעלול הצרכן לשאוב מהדמות - עיין ערך כוכב הגולף האמריקני טייגר וודס לצד פרזנטורים אחרים שהיו במרכז שערוריות או התבטאויות אומללות כאלה ואחרות. "מהסיבה הזו אורנג' למשל הצהירה כי לא תיקח פרזנטור אף פעם", הוא אומר.

לא מסירים את משקפי התלת-ממד

"זכות קיומם של קטלוגים שמופקים מנייר היא ייחודיות או "טוויסט" שימשוך את תשומת-לב הצרכן, מדגיש אדר.

נזכיר כי בבסיס מטרת הקטלוג היא למשוך את הצרכן לנקודות המכירה. "גברים לרוב לא מסתכלים על קטלוגים", אומר שקד, "ואני בספק אם אישה מעיפה מבט מעבר לרפרוף אחד, לכן אין הצדקה כלכלית להשקיע בפרינט".

אדר מציין כי "קטלוג מודפס 'יעשה את העבודה' באמצעות יצירתיות גם באמצעות הפן החומרי שעדיין לא מוצה - לדוגמה באמצעות קיפולי נייר, חיתוכים, דפי תלת-ממד, שילוב של חומרים, דפי פלסטיק ועוד'".

לדוגמה, טכנולוגיית התלת-ממד, שמקבלת חשיפה בשלטי חוצות, מקבלת ביטוי בקטלוג של הרשת "אלמביקה", שבו מככבת השחקנית-דוגמנית יעל רייך על רקע הגן הבוטני בירושלים.

זאת ועוד - בכריכת קטלוג של מותג בגדי-הים של גוטקס משולב חול ים שמשווה אווירת דיונות מדבריות לצילומים ה"בנאליים" לכאורה, קטלוג דיזל המגיע ב-3 כרכים הנארזים בקופסת גפרורים גדולה, קטלוג גריפ מוצג בפורמט של פוסטר ענק ושבכל קיפול מוצג טרנד אחר מהקולקציה, ועוד.

"להפתיע את הצרכן"

אדר מציין גם את חשיבות אופן חלוקת הקטלוג וחשיפת הצרכן אליו. האם מספיק להניחו על דלפק בחנות? האם כאינסרט בעיתון? בדיוור ישיר?

"המשווקים צריכים להפתיע את הצרכן המוקף בגירויים בכל מדיה אפשרית. הרעיון הוא 'לתפוס' את הצרכן כאשר הוא שקוע במדיה אחת ולשלב בתוכה מדיה אחרת". אומר אדר. למשל הוא מציע לחשוף סרטוני-קטלוג בקולנוע, שבו "הלקוח הוא 'שבוי' שלך, ויש אפשרות לדפדף בקטלוג מול עיניו בשעה שהוא ממתין לתחילת הסרט".

"הפקת קטלוג רק בתחילת עונה מפספסת את המטרה", מוסיף אדר. "כל 3 חודשים צרכן צריך לקבל מסר ועדכונים. אין צורך במהדורה מודפסת בכל פעם - כאן צריכה לבוא לידי ביטוי התפיסה המשלבת בין אמצעי המדיה השונים - עדכון תכנים באמצעים אלקטרוניים שמטרתם להזכיר לצרכן שאני קיים".

בתוך כך מציין אדר כי התחום הסלולרי, לרבות אפליקציות iPhone, עדיין רחוק ממיצוי בכל הנוגע לקטלוגים.

הקטלוג שהפך למגזין

קטלוג הנייר של H&M מוגש כמגזין אופנה המשלב את פריטי הקולקציה בין כתבות אופנתיות. המגזין מופץ אחת לרבעון, ב-13 שפות ובתפוצה סימולטנית של 2 מיליון עותקים, ללקוחות הרשומים במאגרי החברה ובחנויות הרשת.

גם מעצבת שמלות הכלה גליה להב אימצה את רעיון הקטלוג הרב-עמודי עם מגזין בהשקעה של 500 אלף שקל ובו 80 עמודים - ב-65 מתוכם מצולמים פרטי הקולקציה.

קטלוג-מגזין הנעליים של TOGO, בשיתוף עם מגזין "טיים אאוט", התמקד בערי הבירה האופנתיות בעולם, ובין המלצות לשופינג ולוח אירועים עדכני שולבו דגמי הנעליים של קולקציית הקיץ.

חברת ההלבשה התחתונה פמינה שדרגה את רעיון המגזין לכדי ספר של ממש באמצעות קטלוג מהודר בעל כריכה קשה, המהווה ספר צילומים לשולחן הסלון או לבית-הקפה. הקטלוג הנוכחי בסימן 50 שנה לחברה הופק בהשקעה של 600 אלף שקל, בסימן צילומי רטרו צבעוניים.

ולא רק בתחום האופנה - גם מותג הרכב ניסאן השיק את הקטלוג הנוכחי כמגזין לייף סטייל, בו לצד הדגמים החדשים משולבים מאמרים בתחומים משיקים כמו ספורט תיירות וגאדג'טים. תפוצת הקטלוג עמדה על 100 אלף העתקים בעלות של כ-200 אלף שקל.

עוד כתבות

מוויקס ועד מאנדיי: לעובדי ההייטק יש אופציות בשווי 2 מיליארד דולר לממש

לאחר שבשנה החולפת מימשו עובדים בחברות הטכנולוגיה מישראל אופציות ברווח של 824 מיליון דולר - כשליש משווי המימושים בשנת השיא 2021, הובילו העליות בשווקים לזינוק בשווי ההטבה שבה הם מחזיקים כיום ● חברות שבולטות בהיקף ההטבה לעובדים: סנטינל וואן, מאנדיי, נייס וגלובל־אי ● וגם: כך מפתות חברות ההייטק עובדים כשיש פחות כסף בקופה, ומה עדיף - אופציות או מניות חסומות?

ראש ה-CIA, וויליאם ברנס / צילום: Associated Press, Carolyn Kaster

ראש ה-CIA בדרך לדוחא לפגישת חירום, לנוכח זה ששיחות ישראל-חמאס "עומדות להתפוצץ"

שר הביטחון הבהיר: "המשמעות של סירוב חמאס - פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר" • ראש ה-CIA יגיע ל"פגישה דחופה" בדוחא: "השיחות עומדות להתפוצץ" • 10 ישראלים נפצעו מפצמ"רים שנורו מרפיח לכרם שלום, 3 מהם במצב קשה • נפילות בקריית שמונה אחרי שורת אזעקות בצפון, בן 65 נפצע קל מרסיסים • עדכונים שוטפים

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

אור צלקובניק / צילום: עדי לם

תוך פחות משנה ועם רייטינג מדשדש: אור צלקובניק עוזב את חדשות 13

צלקובניק הוא המנכ"ל הרביעי שעוזב את חברת החדשות בחמש שנים ● המהלך נובע ככל הנראה בשל חוסר הסכמתו לבצע קיצוצים בכוח האדם ובשל פערים גדולים בינו לבין כתבים בחברה

נרנדרה מודי / צילום: Associated Press, Rajesh Kumar Singh

900 מיליון הודים נקראים להחליט אם הם רוצים ראש ממשלה לנצח

נרנדרה מודי מציין עשר שנים לשלטונו אך רוצה עוד חמש, וכנראה יזכה בהן בבחירות שנערכות בהודו ● הוא מודיע שרק דבר אחד מעניין אותו - האומה, וזו אולי אסירת תודה, אך מתרחקת מן האידיאלים הדמוקרטיים, החילוניים והשוויוניים של מייסדיה ● ואיך כל זה קשור למפלגת העבודה בישראל?

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר, היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

פרודוקטיביות איטית / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

פחות זה יותר: "פרודוקטיביות איטית" בעבודה

יש לנו גישה שגויה לפרודוקטיביות בעבודה, אומר פרופ' קאל ניופורט. אבל איך נגיד את זה לבוס?

''אתה לוקח את הגלולה האדומה ואני מראה לך עד כמה עמוק מגיעה מחילת הארנב'' / צילום: Shutterstock

25 שנים לאחר שיצא לאקרנים, כולנו לכודים ב"מטריקס"

סרט המדע הבדיוני הקלאסי מ־1999 חזה עולם דומה לזה שאנו חיים בו היום, בו הטכנולוגיה מנתקת בני אדם זה מזה ● אולם הוא גם הזכיר לנו שהתנגדות היא אפשרית

ד''ר רוני סימונס, עמותת שותפות מגן / צילום: ינאי יחיאל

שיטת טיפול חדשה מנסה לסייע ללוחמים במניעת פוסט טראומה

הגישה שמציעה עמותת שותפות מגן משכללת טיפול משנות ה-80 באמצעות טכנולוגיות מציאות רבודה, תנועות עיניים ושיטות לוויסות רגשי ● עד כה, מאות לוחמים ואנשי כוחות הביטחון עברו את הטיפול ●  ישראל מתגייסת

נרות ותמונות לזכרו של אלכסיי נבלני, ליד הקונסוליה הרוסית בפרנקפורט / צילום: Associated Press, Michael Probst

מותו של נבלני הותיר את האופוזיציה הרוסית מפולגת בגלות

המלחמה באוקראינה פיזרה את האופוזיציה של רוסיה ● כשהיא נמצאת בגלות, חבריה מחכים לרגע הנכון להחליש את הנשיא ולדימיר פוטין

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

וורן באפט מציג רווחי שיא והר מזומנים. למה הוא מוכר מניות אפל?

ברקשייר האת'ווי, בהובלת המשקיע האגדי וורן באפט, דיווחה על זינוק מרשים ברווח התפעולי ברבעון הראשון של השנה ● במקביל חברת האחזקות הודיעה על הקטנת פוזיציה בענקית הטכנולוגיה אפל בכ-13%

הפגנה פרו־פלסטינית בבראון. לחץ הסטודנטים הניב פרי / צילום: Reuters, Anibal Martel

האם אוניברסיטאות אמריקאיות מפתחות נכונות לשאת ולתת על החרמת ישראל?

לפי שעה רק קומץ של אוניברסיטאות ומכללות הציעו למפגינים האנטי־ישראלים להתפנות תמורת חשיפת אחזקותיהן ומשא ומתן על משיכת השקעות ● אבל ביניהן נמצאות לפחות שתי ענקיות, עם תיקים של 20 מיליארד דולר ● עצם נכונותן הפרגמטית לשקול זאת צריכה לעורר חשש

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חנות שמרה חניה ללקוחות בעזרת קלנועית, נקנסה וערערה לעליון. מה קבע ביהמ"ש?

זוג הורים הגיעו לביהמ"ש לאחר שלא הצליחו להסכים אם לחסן את בנם בחיסוני שגרה המומלצים ע"י משרד הבריאות ● חנות בחיפה הציבה קלנועיות בחניות ציבוריות הסמוכות אליה, כך שיישמרו ללקוחותיה, לאחר שנקנסה 7 פעמים ביקשה להישפט ● ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע תיעד בווידאו דיונים ועורר ביקורת ● 3 פסקי דין בשבוע  

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

לספר לדור הצעיר את סיפור השואה אחרי ה-7 באוקטובר - זו לא רק זכות, אלא חובה

השנאה כלפי מדינת ישראל מרימה ראש בכל כמה דורות ● לצד האסונות טבועה בנו, כחלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו, היכולת המופלאה והחוסן לקום מהאסון הכי גדול ולהצליח לעשות ממנו נס ● גם הפעם, הדור הצעיר הוא שיכתבו את פרק התקומה

מתוך הקמפיין של רשות המסים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

בארה"ב בטוחים: זה עומד להיות המבצע המסוכן ביותר אליו תצא ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסכנות בכניסת צה"ל לרפיח, איך איראן יכולה להרוויח מההפגנות בקמפוסים בארה"ב ומה באמת חשוב לאמריקאיים בשנת הבחירות ● כותרות העיתונים בעולם 

וורן באפט / צילום: ap, Nati Harnik (עיבוד תמונה)

באפט הפך את ברקשייר למכשיר השקעה שלא היה כמותו, וזה השתלם

אילו בעלי ברקשייר האת'וויי והמשקיע האגדי היה מנהל במקום זאת קרן גידור, היה לו כנראה הרבה יותר הון, והרבה פחות משקיעים מרוצים ומעריצים ● כי ההתעקשות שלו שמבנה החברה צריך להתאים לאסטרטגיה, ולא להיפך, עשתה את ההבדל לבעלי המניות

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ''י / צילום: אורטל צבר

התחזית של הבכירה ברמ"י לקרקע הלוהטת של תל אביב

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ"י, מצהירה שייצאו לשיווק קרקעות נוספות בשדה דב עוד השנה ● את המשך פינוי בסיסי צה"ל ומפעלים של מערכת הביטחון מאזורי הביקוש היא רואה כאתגר מרכזי ואומרת: "צריך להבין שיש מערכת אזרחית שחייבת להתפתח ולא יכול להיות שהמארג הביטחוני יקבל את הבכורה"