מארק צוקרברג יציג בפסטיבל קאן מודלים של פרסום בפייסבוק

‎ההופעה הפומבית של מייסד פייסבוק בפסטיבל קאן היא במסגרת ניסיון להגדיל את הכנסות הרשת החברתית מפרסום ■ צוקרברג, שיגיע לכנס כדי לקבל את פרס "איש המדיה של השנה", יעניק בכנס ראיון לקהל המפרסמים והפרסומאים

מארק צוקרברג מכוון גבוה. מנכ"ל פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם, עתיד לערוך הופעה פומבית בפני קהילת הפרסום והשיווק העולמית בכנס פסטיבל הפרסום בקאן הנערך בימים אלה בצרפת.

צוקרברג, שיגיע לכנס על מנת לקבל את פרס "איש המדיה של השנה", צפוי גם להעניק ראיון על הבמה לקהל המפרסמים והפרסומאים.

אמנם הימים בהם ראיון עם צוקרברג נחשב למצרך נדיר שלו מצפה כל התעשייה כבר חלפו מזמן, ונדמה כי המנכ"ל הצעיר כבר צבר מספיק ביטחון בהופעות פומביות. אולם, הפעם מדובר בקהל יעד שונה - פחות אנשי תוכנה ופיתוח ויותר אנשים העובדים בתעשיית הפרסום.

ההגעה של צוקרברג לכנס הפרסום היוקרתי בקאן רק ממחישה עד כמה הוא מאמין, ואף תלוי, בהיבט הפרסומי של הפלטפורמה. רק לפני כיומיים פורסם בבלומברג כי ההכנסות המוערכות של פייסבוק ב-2009 נעו בין 700 ל-800 מיליון דולר, והחברה אף הצהירה לא מכבר כי היא קרובה לאיזון תפעולי. למרות זאת, על-פי הערכות רק כ-50% מההכנסות של החברה מגיעים מפרסום, וצוקרברג מכוון גבוה יותר בתחום הזה.

קהילת המפרסמים, מצדה, לא יכולה להתעלם מהבאזז שקיים סביב טרנד הפרסום בפייסבוק ומהפוטנציאל להגיע ל-500 מיליון משתמשים ברחבי העולם, אולם רבים מהם עדיין לא מבינים כיצד יש לפנות לגולש בפייסבוק ומה ניתן להרוויח מפתיחת עמוד אוהדים למותג.

כיאה לכל מרצה המתאים את ההרצאה שלו לקהל היעד, צוקרברג צפוי להציג בכנס תבניות פרסום חדשות ודרכים יעילות להגברת הפעילות של מותגים בפייסבוק.