פסטיבל קאן: קאנון זכו בקטגוריית המדיה; דיזל ובירה אנדס זכו בקטגוריית החוצות

‎מגזין "אד אייג'" מנתח את פרסי הגרנד פרי הבולטים בפסטיבל: קאנון זכו לציון מיוחד בשל השיתופיות ■ קמפיין דיזל התבסס על התובנה ש"להיות טיפש" משמעותו להעז ■ בירה אנדס עשתה פעילות ייחודית בפאבים בארגנטינה

קמפיין בשם "Eos Photochains" עבור חברת קאנון זכה בפרס הגרנד פרי בקטגוריית המדיה בפסטיבל הפרסום בקאן. הקמפיין נוצר על-ידי סוכנות ליאו ברנט מסידני, אוסטרליה.

הקמפיין עודד אנשים לצלם תמונות, ולבחור מתוכן פרט אחד אשר היווה השראה לצילום הבא - שנעשה על-ידי צלם אחר. לאחר ששרשרת הצילומים גדלה, הצלמים העלו את התמונות לאתר ייעודי ויצרו קולאז' ענק של צילומים. תמונות בולטות מתוך השרשרת, בצירוף שם הצלם ופירוט על התמונה, הפכו לקמפיין ארצי, ובמקביל נמשכה פעילות רחבה בנושא במדיה החברתית.

השופטים קבעו כי "הקמפיין מבוסס על תובנה פשוטה שאנשים מתעניינים בתמונות ובהשראה, אבל לא בטכנולוגיה. זו היתה דרך מצוינת לחבר בין אנשים ולעודד שיתופיות. התמונות עצמן הפכו למדיום".

השופטים ציינו עוד כי גולשים בילו בממוצע 12 דקות באתר, וכי היה גידול מרשים בנתח השוק של קאנון בעקבות הקמפיין.

פרס הגרנד פרי בקטגוריית החוצות ניתן השנה לשני קמפיינים - קמפיין של דיזל בשם "Be Stupid", ואחר בשם "Teletransporter" של חברת בירה אנדס, שקיבלה ציון מיוחד בשל הביצוע.

הקמפיין של דיזל התבסס על התובנה ש"להיות טיפש" משמעותו להעז ולעשות טעויות, כלומר לחיות חיים יותר מעניינים. המודעות הציגו דוגמנים שכביכול חיים לפי המנטרה הזאת. הקמפיין נוצר על-ידי אנומנלי בניו-יורק.

קמפיין דיזל
 קמפיין דיזל

הקמפיין של בירה אנדס היה למעשה "תיבה ניידת" שלתוכה יכלו להיכנס גברים בברים, להתנתק מקולות הרקע בפאב ולקבל קולות רקע ששימשו אותם בשיחות טלפון לבנות-הזוג שלהם. כמובן שקולות הרקע החדשים היו הכל חוץ מרעשים של פאב. הקמפיין נוצר על-ידי נציגות סאצ'י אנד סאצ'י בארגנטינה.

בקטגוריית הדיירקט זכה קמפיין של חברת אורקון (ORCON).

חברת הטלקומוניקציה של ניו-זילנד נאלצה להתמודד עם מודעות נמוכה לשירותי הפס הרחב שהיא מספקת. לפיכך ייצרה החברה אירוע אונליין ענק שבמסגרתו עשתה אודישנים אונליין להמוני נגנים, על מנת למצוא 9 נגנים ניו-זילנדים שיקושרו באמצעות סקייפי לזמר איגי פופ, ויחד איתו ייצרו (אונליין) עיבוד מחודש לשירו "THE PASSANGER".