רייפמן חוזר למאסר בפעם השלישית; העליון דחה את ערעורו

ביהמ"ש העליון דחה את ערעורו של מייסד אמבלייז על החלטת המחוזי לשלוח אותו למאסר של 45 ימים בגין הפרת הוראת ביהמ"ש להעביר את מניותיו בחברה למנהל המיוחד של נכסיו, עו"ד איתן ארז

אלי רייפמן, יו"ר ומייסד אמבלייז, חוזר לכלא ביום ראשון הקרוב - בפעם השלישית. זאת, בעקבות החלטת בית המשפט העליון מאתמול (ב') לדחות את ערעורו של רייפמן על החלטת המחוזי בתל-אביב לשלוח אותו למאסר של 45 ימים, בגין הפרת החלטות בית המשפט בעניין העברת מניותיו בחברה למנהל המיוחד של נכסיו, עו"ד איתן ארז.

במסגרת הערעור טען רייפמן כי נוכח החלטת המחוזי למנות את ד"ר אירית חביב-סגל כמומחה שתתן חוות-דעת באשר לגורלן האפשרי של מניותיו, אין היגיון לשלוח אותו בשלב הזה למאסר.

ואולם, השופטים אדמונד לוי, אשר גרוניס וחנן מלצר דחו את טענותיו. "איננו רואים סתירה בין מינוי המומחה לבין שליחתו של המערער למאסר", כתבו השופטים. "הימנעותו של רייפמן מלקיים את הצו שחייבו להעביר את המניות אינה צריכה למנוע מבית המשפט מלפעול על מנת לאתרן".

נגד רייפמן תלוי ועומד צו של בית המשפט המחוזי מיולי 2009, שמחייב אותו להעביר את מניותיו באמבלייז למנהל המיוחד של נכסיו, לטובת הנושים. כמו כן, עו"ד ארז מבקש מבית המשפט להכניס את רייפמן לכלא בגין סירובו להעביר את המניות, שמהווה ביזיון של החלטת בית המשפט.

בעקבות דחיית ערעורו על-ידי בית המשפט העליון הגיש היום (ג') רייפמן לעליון בקשה לעיון חוזר בערעורו, בטענה כי עו"ד איתן ארז הטעה את בית המשפט באומרו כי תפקידה של ד"ר חביב-סגל הנו לסייע לו לאתר את המניות - בעוד שלמעשה בהחלטה למנותה נקבע כי עליה לבחון את טענותיו של רייפמן כי אין לו שליטה אפקטיבית במניות אמבלייז.

נזכיר כי רייפמן כבר ישב בכלא פעמיים בשל הפרת החלטת בית המשפט. ‏‎‎‏(ע"פ 4346/10).