לראשונה בתולדותיה: הטלוויזיה החינוכית תשלם תמלוגים ליוצרים

ההסכם של החינוכית וחברת התמלוגים של היוצרים נחתם לאחר מגעים שנמשכו מספר שנים ■ מנכ"לית החינוכית, יפה ויגודסקי: "הטלוויזיה החינוכית מאז ומתמיד ראתה עצמה כבית החם של ציבור התסריטאים והבמאים בישראל"

‎‎לראשונה בתולדותיה תשלם הטלוויזיה החינוכית תמלוגים ליוצרים. החינוכית חתמה על הסכם הסדרת הנושא מול תל"י - חברת התמלוגים של התסריטאים והבמאים.

‏על-פי ההסכם, הטלוויזיה החינוכית תאפשר לתסריטאים ולבמאים לשמור על זכויותיהם לצורך קבלת תמלוגים. ההסכם, שמוגדר על-ידי החינוכית ותל"י "היסטורי", נחתם לאחר מגעים שנמשכו בין הצדדים מספר שנים.

‏יהלומה לוי, מנכ"לית תל"י, מסרה כי "החיבור ארוך השנים בין ציבור התסריטאים והבמאים בישראל לבין הטלוויזיה החינוכית הניב יצירות טלוויזיה הנמנות עם נכסי הצאן ברזל של התרבות הישראלית, ועל רקע זה סדרת מערכת היחסים בינם היא הישג היסטורי".

‏לוי הוסיפה: "למרות הקשיים שליוו את המשא-ומתן הארוך השכילו הצדדים לפתור את כל העניינים בשיח ישיר, בלי נקיטת הליכים משפטיים כלשהם".

‏מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית, יפה ויגודסקי, מסרה כי "הטלוויזיה החינוכית מאז ומתמיד ראתה עצמה כבית החם של ציבור התסריטאים והבמאים בישראל. הפקות המקור הרבות שעליהן חתומה החינוכית לא היו מתאפשרות ללא שיתוף-הפעולה עם התסריטאים והבמאים. עתה ההסכם מעגן ומסדיר את הליכי העבודה בנינו, מה שיוביל להפקות משובחות עוד יותר".

במשא-ומתן שהתקיים יוצגה תל"י על-ידי המנכ"לית יהלומה לוי, היו"ר אבי שמש ועו"ד אהרן נחומי; ואת הטלוויזיה החינוכית ייצגו המנכ"לית יפה ויגודסקי והיועץ המשפטי עו"ד אביגדור דנן. ‏‎‎‏