פורצ'ן: סטיב ג'ובס בראש רשימת 50 האנשים החכמים בהיי-טק

"להוביל תחום אחד יכול להיחשב כמזל, אבל להוביל 4 תחומים? זאת כבר חוכמה" ■ כשג'ובס חזר לאפל ב-1997 החברה היתה קרובה לפשיטת-רגל. כיום זו החברה עם שווי השוק הגבוה בהיי-טק - 250 מיליון דולר

סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל נבחר למנכ"ל החכם ביותר בהיי-טק, כך עולה מרשימת 50 האנשים החכמים ביותר בענף הטכנולוגיה שפירסם המגזין היוקרתי פורצ'ן. הרשימה כוללת 10 קטגוריות שונות בהם מדורגים האנשים החכמים ביותר בתחומים כגון המעצבים החכמים ביותר בהיי-טק, המהנדסים, המדענים, המשקיעים, אנשי האקדמיה,המייסדים ועוד.

בדברי ההסבר על הסיבות בגינן נבחר ג'ובס נכתב, כי כאשר סטיב ג'ובס חזר אל אפל בשנת 1997 לאחר שנעדר ממנה למשך 12 שנה, היתה החברה קרובה לפשיטת רגל. 13 שנה לאחר מכן שווי השוק שלה עומד על כ-250 מיליארד דולר והיא מובילה את רשימת חברות ההיי-טק בעלות השווי הגבוה ביותר בעולם, לאחר שעקפה לאחרונה את מיקרוסופט. בדרך לפיסגה שינתה אפל את פני התעשייה כולה.

iTunes המציא מחדש את תחום המוזיקה, פיקסר, השייכת כיום לדיסני, שידרגה את תחום סרטי האנימציה. ה-iPhone שינה את תחום הטלקום וה-iPad שהושק רק לאחרונה גורם ליצרני המחשבים המתחרים להזיע ולנסות ולהגיב. להוביל תחום אחד יכול להיחשב כמזל אבל להוביל ארבעה תחומים? זאת כבר חוכמה.

ג'ובס הוא איש חזון, מנהל המעורב גם ברמת המיקרו ובפרטים הקטנים. הוא איש שיודע לתת "שואו", הוא מייצר ציפיות כה גדולות סביב השקות של מוצרים חדשים והוך אותן ליום חג. בנוסף נתפס ג'ובס כאייקון של תרבות הפופ יותר מכל מנכ"ל אחר אי פעם. דוגמא אחת לכך הוא פרק בתוכנית משפחת סימפסון לפני מספר שנים קרא לדמות מצויירת שנוצרה בדמותו, סטיב מוב.

שליטתו הכמו-דיקטטורית בחברה עלולה לפגוע קשות בשותפיו. לדוגמא, ג'ובס בן ה-55, החליט למשל, כי מוצריה של אפל לא יתמכו בפלאש של Adobe, קוד הוידאו המרכזי עליו נשענים מרבית האתרים ברשת, מה שהוביל את המעצבים לעבור לשימוש בכלים חדשים. אך חזונו של ג'ובס הוא גם זה שנותן למוצריה של אפל את האלגנטיות הגורמת לרעד בלב הלקוחות.