לקוח נטוויז'ן קיבל חיוב של 480 שקל על שיחות לחו"ל שלא ביצע

הלקוח טען כי השיחות בוצעו בקו במקום בו הוא לא מתגורר כבר שנים ארוכות, אך משרד עורכי דין מטעם החברה מסר לו כי אם לא ישלם את הסכום מיידית - ייפתח נגדו תיק הוצאה לפועל ■ נטוויז'ן: "התיק בוטל - ואנו מתנצלים"

בשנת 2003 מכר י' את דירתו ברמת-גן ועבר לעיר סמוכה. השנים חלפו, ובחודש שעבר התקשרה אל י' נציגה של משרד עורכי דין והודיעה לו כי הוא חייב סכום של 480 שקל לחברת 013 נטוויז'ן על שיחות לחו"ל מהקו הרמת-גני משנת 2007 - סכום שהצטבר עם חלוף הזמן והריביות ל-812 שקל. אם לא ישולם הסכום מיידית, הבהירה הנציגה, ייפתח נגדו תיק הוצאה לפועל.

י' המופתע הסביר כי אינו מתגורר במקום כבר שנים ארוכות, וכי חלה טעות - ולראיה ביקש להציג חוזה מכירה. המתקשרת ביקשה את פרטיו האישיים לעדכון, אך היענותו לא סייעה לו.

"עברתי מאז מסכת ייסורים", מעיד י', "הם סירבו לשמוע, איימו וצעקו - ובמקום לברר את העניין עניינית, טענו כי התיק כבר נמצא בטיפול משפטי, ואין מה לעשות".

בעקבות מייל לפניות הציבור של 013, חזרה אליו נציגת החברה והודתה כי אכן לא מדובר בדייר הנכון. "חשבתי שאני רואה איזו התקדמות מצידם, אבל אז היא נעלמה והפסיקה לענות לטלפונים. נותרתי בלי כל יכולת להגיב", הוא מספר.

מ-013 נטוויז'ן נמסר בתגובה: "במהלך 2007 בוצעו מקו הטלפון שהיה בעבר בבעלותו של המתלונן שיחות בינלאומיות בסכום כולל של 480 שקל. החוב לא שולם והועבר לטיפול משרד עורכי דין לצורך גבייה. מאחר שמספר הטלפון עליו רשום החוב היה מעודכן ברשומות החברה כמספר בבעלותו, נעשתה פנייה אליו בדרישה לגיטימית לתשלום החוב.

"עם קבלת פנייתו של המתלונן בחברת 013 נטוויז'ן לבירור החוב, קודם קבלת הפנייה ממערכת 'גלובס', ערכה החברה בדיקה מקיפה בעניין ומצאה כי הוא אינו בעל הקו בחברת בזק. למען הסר ספק, חברת 013 נטוויז'ן אינה מקבלת מידע מחברת בזק באשר לבעלות על מספרי הטלפון המעודכנים אצלה, כל מידע שמועבר לחברת 013 נטוויז'ן מועבר אליה על-ידי לקוחותיה של החברה בלבד.

"עם ביצוע הבירור בוטל התיק במשרד עורכי הדין, וכמו כן חברת 013 נטוויז'ן לא תבוא בדרישת תשלום עבור יתרת חובה זו בעתיד אל מול המתלונן. אנו מתנצלים בפניו על אי-הנעימות, ונשמח לעמוד לשירותו בכל עת".