סקר של פלאפון: נוקיה הוא מותג הסלולר המועדף על החיילים

עוד עולה מהסקר כי משלוח SMS היא הפעולה הכי שכיחה של חיילים בסלולר, והאזנה למוזיקה בסלולר עולה ככל שהחייל משרת רחוק יותר מהבית ■ 53% גולשים באינטרנט בסלולר ■ חיילים מתקשרים יותר לאמא, חיילות - לחבר

נוקיה הוא מותג הסלולר המועדף על החיילים, משלוח SMS היא הפעולה השכיחה בסלולר, והאזנה למוזיקה בסלולר עולה ככל שהחייל משרת רחוק יותר מהבית - כך עולה מסקר שערכה חברת פלאפון לקראת גיוס הקיץ הקרב.

הסקר נערך באינטרנט בשבוע שעבר על-ידי חברת "פאנלס", המתמחה באיסוף מידע באמצעות פאנלים אינטרנטיים, בקרב נשאלים בני 18-22 מכל רשתות הסלולר, המהווים מדגם מייצג של ציבור החיילים בישראל.

כ-90% מהחיילים, עולה מממצאי הסקר, משתמשים הכי הרבה בפונקציה של משלוחי SMS. מעל 74% מאזינים תדירות למוזיקה, ו-57% מהחיילים מרבים להעביר תמונות וקבצים באמצעות הנייד.

המרחק מהבית לא מונע מהחיילים להישאר מעודכנים גם דרך מכשיר הסלולר - יותר ממחציתם (53%) ענו כי הם גולשים באינטרנט מהמכשיר הנייד, מתוכם 47% גולשים בעיקר לפייסבוק ולרשתות החברתיות, 22% בעיקר מורידים אפליקציות, ואילו 20% מהחיילים בעיקר קוראים מיילים דרך הנייד.

בקרב החיילים שממעטים לצאת הביתה, הסלולר מספק במיוחד את הצורך בבידור ובמוזיקה: 82% מהחיילים שמגיעים הביתה לעתים רחוקות ו-79% מהחיילים שיוצאים הביתה אחת לשבוע מאזינים למוזיקה בנייד, לעומת 69% העושים זאת בקרב חיילים המשרתים קרוב לבית.

באופן לא לגמרי מפתיע, החיילים מעדיפים לדבר בעיקר כשהם בבסיס ופחות בסוף השבוע כשהם חוזרים הביתה - אז הם מעבירים את זמנם החופשי בבילוי ובשינה; 42% מהחיילים משוחחים בנייד בעיקר באמצע השבוע, בשעות היום. לעומת זאת, 34% מהחיילים משוחחים בנייד בעיקר באמצע השבוע במהלך שעות הלילה. כ-15% מהחיילים מדברים בעיקר בסוף השבוע.

החיילים, משוחחים בנייד בעיקר עם חברים מהבית, כאשר 32% מהם העידו כי זה היעד העיקרי לשיחות שלהם. 30% מהחיילים משוחחים בנייד בעיקר עם בן או בת-הזוג. 11% מהחיילים משוחחים בנייד בעיקר עם הוריהם. חיילות, מסתבר, נוטות לשוחח בנייד לעתים קרובות יותר עם בני-הזוג שלהן; בעוד 40% מהן העידו כי הן משוחחות בנייד בעיקר עם בן-הזוג, 50% מהחיילים משוחחים בנייד בעיקר עם חברים ובני משפחה.

כמו כן, מהסקר עולה כי 61% מהחיילים מנצלים את זמנם הפנוי - בבית ובבסיס - בגלישה באינטרנט באמצעות הסלולר, לעומת 44% מהחיילות.

עוד נמצא כאמור כי נוקיה הוא מותג הסלולר המועדף על חיילים, ולאחריו ה-iPhone.

סמנכ"ל השיווק בפלאפון, אסף עופר, אומר כי ממצאי הסקר מאוששים את הצורך בתוכניות ייעודיות לחיילים המתאימות למאפייני השימוש שלהם, "כדי שיוכלו להמשיך ולשמור על קשר רציף עם חבריהם גם כאשר הם בצבא".

פלאפון עצמה מציעה בין השאר מסלולים כאלה במסגרת מועדון "יותר" והאגודה למען החייל.