רמון: "פרקליט המדינה לדור חושב שצריך לסתום לי את הפה"

חילופי האשמות בין חיים רמון ומשה לדור בדיון בוועדה לביקורת המדינה בנושא דו"ח המבקר על האזנות הסתר בתיק רמון ■ "לדור: רמון מלבה את העניין לאורך כל הדרך"

"פרקליט המדינה חושב שצריך לסתום לי את הפה", כך הטיח היום (ד') שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, במשה לדור בדיון בוועדה לענייני ביקורת המדינה בנושא דו"ח מבקר המדינה בעניין האזנות הסתר בתיק רמון, שהתפתח לחילופי האשמות בין השניים.

פרקליט המדינה לדור אמר כי הוא שבע-רצון מדו"ח המבקר. "אותה תיאוריה של קונספירציה של מערכת אכיפת החוק שכוונה נגד רמון - הופרכה. לא היה זדון, לא היתה קונספירציה", ציין.

בהמשך דבריו תקף לדור את דרישתו של רמון לפתוח בחקירה פלילית נגד הגורמים המצוינים בדו"ח. "רמון מלבה את העניין לאורך כל הדרך. האם כולנו לא צריכים לחוש מבוכה שגם בדיון הזה משתתף רמון? תראו את כולכם - כמה אנשים עוסקים בנושא? האם לא הפרזנו? יש מחירים להפרזה הזו - השוויון בפני החוק נפגע פגיעה קשה ביותר", אמר.

על כך השיב רמון: "פרקליט המדינה חושב שצריך לסתום לי את הפה. אני מודה למבקר ששמע אותי בקשב רב... כשנכנסתי למשרד המשפטים אמרתי שיש להקים גוף שיבקר את הפרקליטות... התחלתי לעסוק בהצעת חוק כזו - הפרקליטים דאז לא אהבו את זה".

בחוות-דעתו בעניין האזנות הסתר קבע המבקר כי המשטרה והפרקליטות פעלו ב"רשלנות ממשית", שהובילו ל"תקלה חמורה" בטיפול בהאזנות הסתר במסגרת חקירת רמון בפרשת הנשיקה הכפויה. עוד קבע המבקר כי 4 בעלי תפקידים מרכזיים בפרשה נכשלו כשל אישי, שהוא בגדר רשלנות ממשית. עם זאת, המבקר שלל את הטענות כי הכשלים נבעו מזדון.