למרות החרם על טורקיה: ירידה בלינות ישראלים במלונות ביוני

בכך נמשכת מגמת הירידה בלינות ישראלים במלונות בארץ שהחלה בחודש מארס ■ בלינות תיירים דווקא נרשם גידול של 1.8% בחודש יוני וכן גידול של 31% בכל המחצית הראשונה של 2010 ■ תפוסת החדרים במחצית הגיעה ל-63%

הישראלים אמנם עמדו לא רע בהבטחתם להחרים בחודש יוני את אתרי הנופש בטורקיה - אבל רובם לא ששו להחליף את הקלאבים באנטליה במלונות שבאילת ובצפון. נתוני הלינות בבתי-מלון במחצית הראשונה של 2010, שפורסמו היום (ב') על-ידי הלמ"ס, מצביעים על ירידה קלה של 0.2% בלינות ישראלים בבתי-מלון בחודש יוני, ביחס לחודש הקודם.

מדובר בהמשך מגמה שהחלה כבר לפני כ-4 חודשים, במסגרתה נרשמה ירידה בשיעור דומה בחודשים אפריל ומאי וכן ירידה של 0.1% בחודש מארס.

עם זאת, בכל הנוגע ללינות תיירים בבתי-מלון בישראל דווקא נרשם שיפור משמעותי: במחצית הרשונה של שנת 2010 נרשמה עלייה מרשימה של 31% בלינות תיירים בישראל לעומת שנת 2009 (אז נרשמה ירידה חדה בכניסות תיירים על רקע מבצע עופרת יצוקה). נתוני המחצית הראשונה עדיין נמוכים ב-5% מנתוני הלינות שנרשמו באותה התקופה בשנת 2008.

תפוסת החדרים בבתי-המלון הגיעה ב-6 החודשים החולפים ל-63% - שיעור הגבוה משמעותית מ-55% התפוסה שנרשמו ב-2009 אך נמוך מ-65% התפוסה ב-2008.

סך הלינות במלונות במחצית הסתכם ב-9.9 מיליון בני אדם, כמחציתם תיירים מחו"ל ומחציתם ישראלים.

השיפור המשמעותי ביותר בתפוסה נרשם במחוז ירושלים - שם קפץ שיעור התפוסה בכ-30% תוך שנה. עליות בולטות נרשמו גם באזור תל-אביב ובצפון. במחוז הדרום נהנו משיפור צנוע יותר של 5% בלבד בשיעור התפוסה במלונות.