8 שנות מאסר בפועל לארז אפרתי; "התגלמות האלימות והרוע"

מאבטח הרמטכ"ל לשעבר, שהודה כי בנובמבר 2009 תקף מינית נערה בנמל ת"א והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של ניסיון לבצע מעשה סדום וחבלה של ממש, ישלם גם קנס של 20 אלף שקל ויפצה את המתלוננת ב-150 אלף שקל

ארז אפרתי, מאבטח הרמטכ"ל לשעבר שהודה כי בנובמבר 2009 תקף מינית בחורה בנמל תל-אביב, יישלח לכלא לשנים ארוכות - כך החליט היום (ה') בית המשפט המחוזי בתל-אביב, שהטיל על אפרתי עונש של 8 שנות מאסר בפועל, שנתיים מאסר על-תנאי, פיצוי של 150 אלף שקל למתלוננת וקנס של 20 אלף שקל.

"בית המשפט לא הצליח לקבל הסבר וגם לא קצה קצהו של הסבר, גם לא מפיו של הנאשם, שיכול להניח את הדעת כיצד זה אדם בעל נורמות וערכים - כפי שתואר אפרתי על-ידי כל מכריו מילדות ועד שלב זה בחייו - יכול להתנהג באופן ברוטלי וחסר אנושיות כלפי צעירה שאין לו כל קשר עמה", כתבו השופטים חאלד כבוב ומאיר יפרח בגזר הדין.

השופטת ד"ר דפנה אבניאלי, שהצטרפה לעמדתם, התייחסה לטענת סנגורו של אפרתי כי הנאשם היה נתון במצב קיצוני של שכרות, עד שלא היה מודע כלל למעשיו. "לא נוכל לקבל טענה זו", כתבה אבניאלי. "מעשיו של אפרתי היו התגלמות האלימות והרוע, התגשמות הסיוט ממנו חוששת כל נערה ואישה, הצועדת בגפה בלילה, נרעדת מפני כל איוושה העלולה לבשר כי בין הצללים אורב לה אנס. לא ניתן להלום כי צריכת האלכוהול המוגברת והריגוש המיני הם הסיבה למעשיו של אפרתי".

גרר, חנק, היכה

לפני כחודש וחצי הורשע אפרתי, שבתחילה הואשם באונס, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות חמורות פחות של ניסיון לבצע מעשה סדום ובחבלה של ממש. הסדר הטיעון התאפשר לאחר שהמתלוננת הסירה את התנגדותה לו, וכך נחסך ממנה המעמד הקשה של מתן עדות בבית המשפט.

כתב האישום המתוקן שבעובדותיו הודה אפרתי פירט כיצד בתאריך 28.11.09, בשעה 4:45 לפנות בוקר, יצא אפרתי ממסיבת הרווקים שלו, 4 ימים לפני שאמור היה להינשא לבת-זוגו, ותקף את המתלוננת בסמוך לנחל הירקון. אפרתי גרר את המתלוננת לשיחים הנמצאים על גדת הנחל והשכיבה בכוח ביניהם, תוך שהוא מכה אותה וחונק אותה על-ידי הצמדת ידו לגרונה ומאיים עליה כי יהרוג אותה.

לאחר מכן הפך אפרתי את המתלוננת כשפניה לעבר האדמה הבוצית וגבה מופנה כלפי מעלה. בעודו מחזיק את המתלוננת בכוח, הפשיל את מכנסיו ותחתוניו וניסה להחדיר את איבר מינו לפי הטבעת שלה. כאשר ראה כי אינו מצליח בכך, דרש ממנה כי תרים את ישבנה, ולאחר מכן סובב אותה על כתפה וקרע את בגדיה העליונים. המתלוננת המשיכה לזעוק לעזרה, ובתגובה לכך היכה אותה הנאשם בחוזקה בראשה עד שהכרתה התערפלה.