מירי בוהדנה תיקנס אם לא תעביר דו"ח הכנסות ללאה גלובוס

‎במשך כ-4 שנים לא קיימה הדוגמנית את החלטת ביהמ"ש בעניין ■ ביהמ"ש דחה את הסבריה וקבע: גם כעצמאית עליה היה להגיש דו"חות מס ■ נקבע כי אם לא תעשה כן תוך 21 יום - היא תחויב בקנס של 50 אלף שקל

במשך יותר מ-4 שנים נמנעה הדוגמנית והשחקנית מירי בוהדנה מלקיים את החלטת בית המשפט, שבה נקבע כי עליה לגלות לסוכנת השחקנים לאה גלובוס את דו"חות הכנסותיה עם גופים ומפרסמים בשנים 2000-2005.

אם תמשיך בוהדנה שלא לקיים את ההחלטה, ולא תעשה כן תוך 21 יום - היא תחויב בקנס של 50 אלף שקל וכן באלף שקל נוספים על כל יום איחור - כך קבע בשבוע שעבר (ה') בית משפט השלום בתל-אביב, במסגרת בקשת ביזיון בית המשפט שהגישה גלובוס נגד בוהדנה, לאחר שזכתה בתביעה שהגישה נגדה בטענה כי הדוגמנית הפרה חוזה בלעדיות שנערך ביניהן.

בוהדנה טענה מצידה כי היא לא יכולה להעביר לידי גלובוס את הדו"חות, מכיוון שבתקופה הרלוונטית לתביעה היא עבדה כעצמאית ולא היו בידיה מאזנים, כרטסת הנהלת חשבונות והסכמי שכר. השופט מיכאל תמיר קבע כי אין די בהצהרה זו כדי להצדיק את אי-קיום ההחלטות למתן חשבונות ולגילוי מסמכים.

"אף אם מירי בוהדנה עבדה כעצמאית בתקופה הרלוונטית לתביעה, הרי שעל-פי דין היה עליה לנהל פנקסי תקבולים ותשלומים, פנקסי חשבוניות וקבלות ופנקס דיווחים למס הכנסה ולמע"מ, וכן היה עליה להגיש דו"חות שנתיים למס הכנסה. מסמכים אלה הינם למעשה ספרי הנהלת החשבונות של בוהדנה, אך היא לא טרחה לגלות ולהמציא דבר מכל אלה למבקשת או לבית המשפט לפני תום דיון ההוכחות בתיק העיקרי", ציין השופט.

הפרת הסכם

בינואר 2010 קיבל בית המשפט את התביעה שהגישה גלובוס נגד בוהדנה, וחייב את בוהדנה לשלם לגלובוס כ-116 אלף שקל בגין הפרת הסכם ייצוג שנערך ביניהן. בית המשפט קבע כי בוהדנה נטשה ללא הצדקה את הסוכנות של גלובוס, 5 חודשים לאחר שחתמה עימה על חוזה ייצוג בלעדי למשך 5 שנים, ועברה לסוכנות "לוק".

בהמשך הגישה גלובוס, באמצעות עוה"ד ד"ר יוסי כהן ומימון אביטן, בקשה לשלוח לבוהדנה הזמנה לפי פקודת ביזיון בית המשפט, בגין אי-כיבוד החלטת בית המשפט במסגרת התביעה העיקרית, שחייבה אותה להעביר לגלובוס את דו"חות ההכנסות שלה.

השופט דחה את הבקשה להטיל על בוהדנה קנס מכוח פקודת הביזיון, בנימוק שחלק מהחשבונות והמסמכים כבר הומצאו לגלובוס. עם זאת, השופט חייב את בוהדנה להמציא את יתר המסמכים, וקבע כי עליה לשלם לגלובוס הוצאות משפט בסך 50 אלף שקל - "עקב אי-קיום החלטות בית המשפט במשך למעלה מ-4 שנים, שבעטיין לא היתה לגלובוס אפשרות לבסס כראוי את הסעד לו היא היתה זכאית במסגרת התביעה העיקרית". (בש"א 181020-08).