שבוע שני ברציפות: מרקו ו-HOT בראש דירוג הפרסומות המדוברות

Twisted Fly: הדמות של מרקו בקמפיין של חברת הכבלים עוררה את מרבית הדיונים ברשת סביב הפרסומת

בראש דירוג הפרסומות המדוברות ברשת ניצבת, זה השבוע השני ברציפות, הפרסומת של HOT, באמצעות באומן-בר-ריבנאי, שחוללה השבוע 28% מהיקף השיחה ברשת אודות פרסומות.

הפרסומת מקדמת את תכני הילדים בערוצי HOT באמצעות דמותו המיתולוגית של מרקו, אשר מגיע אל ביתו של צופה מן העבר ומתרעם על כך ששכחו אותו. בתגובה עונה לו הצופה כי התכנים של HOT לימודיים ומעשירים יותר מהתוכניות של פעם.

בסדרה השנייה בקמפיין של מרקו ל-HOT, נראה מרקו "מתנחל" מול הטלוויזיה בביתו של הצופה, וכאשר הוא נשאל מדוע אינו הולך לחפש את אמא - הוא עונה שעדיף לצפות בטלוויזיה מכיוון שזה לא עולה כסף.

השיחה ברשת אודות הפרסומת התחוללה ב-4 זירות שיחה: טוויטר (45%) פורומים (27%), טוקבקים (9%) ופייסבוק (19%).

מחולל השיחה הראשון, שהיווה 76% מכלל השיחה ברשת, דן בדמותו של מרקו. 76% מהגולשים חשו פרץ נוסטלגיה בעקבות הדמות והעלו זיכרונות מתוכניות ששודרו בעבר. יחד עם זאת, 11% מהגולשים מספרים כי התוכנית "הלב" הינה טראומטית לילדים ועשויה לעורר חרדות נטישה. 7% מהגולשים תהו האם יפה גבאי (המדובבת המקורית של הדמות) דובבה את דמותו של מרקו גם בפרסומת, ואילו 6% מהגולשים עדכנו כי התוכנית עדיין משודרת בטלוויזיה.

מחולל השיחה השני, שהיווה 17% מכלל השיחה על הקמפיין ברשת, דן בסנטימנט הגולשים אודות הפרסומת. 85% מהגולשים הביעו סנטימנט חיובי בנוגע לפרסומת, כאשר בין היתר נטען כי הפרסומת גאונית (91%), וכן כי הפרסומת מצחיקה (9%). 15% מהגולשים הביעו סנטימנט שלילי בנוגע לפרסומת, בטענה כי הפרסומת מרגיזה (49%), וכן כי לא ברור אם הפרסומת בעד שידור תוכניות כמו "הלב" או נגדן (51%).

מחולל השיחה השלישי, שהיווה 7% מכלל השיחה ברשת, דן בנושא חברת HOT. כ-80% מהגולשים חושבים כי תוכניות הילדים המשודרות כיום ב-HOT דווקא אינן איכותיות וחינוכיות כמו תוכניות העבר, ואילו 20% מהגולשים ציינו כי שירות הלקוחות של HOT לוקה בחסר.

למקום השני הגיעה הפרסומת של מקדונלד'ס עם 26% מכלל הדיונים ברשת, ובמקום השלישי ניצבת הפרסומת של משקפי CARRERA בכיכובו של הזמר משה פרץ עם 11% מכלל הדיונים ברשת.

22
 22