הערכות: התפקיד הבא של הרד - מנכ"ל חברת פרייבט אקוויטי

מארק הרד, מנכ"ל HP, אולץ להתפטר בשבוע שעבר ברקע שערוריית מין ■ ייתכן שהרד יתאים לתפקיד מנכ"ל פירסט דאטה, חברה לעיבוד תשלומים מסחריים

מארק הרד, שנאלץ להתפטר בשבוע שעבר מתפקיד מנכ"ל HP, עשוי לעשות קריירה בפרייבט אקוויטי. כך מעריכים מומחים ליישום בכירים.

ייתכן שהשערורייה תמנע מהרד להשיג תפקידי מנכ"ל בחברות כמו נוקיה או ביריבתה של HP, דל, אך קרוב לוודאי שהוא לא יסתפק בחברה קטנה יותר, לאחר שמונה שנים כמנכ"ל HP ו-NCR, מעריך סטיבן קפלן, פרופסור באוניברסיטת שיקגו.

חברת פרייבט אקוויטי, או חברה שנמצאת בבעלות פרייבט אקוויטי, עשויה לספק פשרה מתקבלת על הדעת. "יש שוק לאנשים מוכשרים", אומר קפלן. "כל עוד הוא לא עשה שום דבר מעבר למה שאנחנו יודעים שקרה - ושזו היתה שגיאה יחידה שלא נשנתה, ולא מרמה או משהו חמור יותר - הוא יהיה מאוד אטרקטיבי עבור חברות פרייבט אקוויטי".

הישגים מוכחים

חברת פרייבט אקוויטי, שנוהגות לרכוש חברות במצוקה ולבצע בהן רה-ארגון, עשויות להתלהב מהישגיו של הרד ב-HP, שכללו קיצוצי עלויות אגרסיביים, אמר שו וו, אנליסט בקופמן ברדרס בסאן פרנציסקו. אשתקד התרחבו שולי הרווח התפעולי של HP ב-68% לעומת שנת הכספים 2005, לפי נתוני בלומברג.

"חברות פרייבט אקוויטי רוצות בדרך כלל מישהו עם הישגים מוכחים, מישהו שמספק ביצועים", אמר וו, שממליץ על רכישת מניית HP, ואינו מחזיק בה בעצמו. "הוא כבר הוכיח את עצמו".

ייתכן שהרד יתאים לתפקיד מנכ"ל פירסט דאטה, חברה לעיבוד תשלומים מסחריים, שמחפשת מנכ"ל חדש לאחר שמייקל קפלס עזב במארס, אמר תומס אגן, אנליסט בג'יי. פי. מורגן סקיוריטיס. פירסט דאטה נמצאת בבעלותה של חברת הפרייבט אקוויטי KKR.

ייקח פסק זמן

קרוב לוודאי שהרד ייקח פסק זמן של שישה חודשים עד שנה כדי לתכנן את המהלך הבא, אומר ניל סימס, מנהל בויסן, חברת השמה לבכירים מניו יורק. "זה יפתיע אותי אם הוא יפתח בחיפוש אגרסיבי אחר חלופה לאלתר", אמר סימס. "השלב הראשון הוא לשקם את עצמו ואת משפחתו באופן אישי. הצעד השני הוא התדמית הציבורית שלו".

הרד לא יהיה המנהל הראשון שפנה לפרייבט אקוויטי כדי לשקם את הקריירה. רוברט נרדלי, שהודח מתפקיד מנהל הום דיפו ב-2007 בשל ביקורת על שכרו ועל ביצועי החברה, הצטרף לסרברוס קפיטל.