שי בן-יצחק ואבנר יסעור יוצאים מגרעין השליטה בבבילון

לניר ייוותר השותף העיקרי בשותפות המוגבלת שהקים לצורך רכישת השליטה בחברה ■ המשמעות: עלול להיווצר לחץ על המניה בטווח הקצר, לאחר שזו איבדה 14% מתחילת השנה

"חבר'ה, נדפוק פה קופה!" היה המשפט שיצר את ראשי התיבות של חנפ"ק - השותפות המוגבלת באמצעותה רכש איש העסקים נועם לניר את השליטה בחברת בבילון. עשרה "חבר'ה" מלבד לניר היו שותפים בשותפות, ועכשיו, קרוב לשלוש שנים לאחר הרכישה, חלקם נפרדים מלניר ויוצאים מהשותפות.

מהודעה שפרסמה בבילון, מפתחת תוכנות התרגום, ביום חמישי האחרון, עולה כי שבעה משותפיו של לניר לרכישת השליטה בחברה צפויים לצאת מהשותפות, ולניר יוותר בעל המניות העיקרי בה. שבעת השותפים יקבלו לידיהם את חלקם במניות החברה (ולא מזומן) - כולל חלקם היחסי באופציות לרכישת מניות בבילון - ויחדלו להיות שותפים בשותפות.

בנוסף, כל אחד מהשבעה יזרים לחנפ"ק את חלקו היחסי בהתחייבויותיה הכספיות. לפי הערכות, לשותפות יש התחייבויות שוליות.

במילים אחרות, הסכם הפרישה קובע כי מעתה והלאה יחזיקו השבעה במניות בבילון באופן ישיר ולא דרך השותפות, ולכך יש מספר השלכות שנפרט בהמשך.

לניר רכש את השליטה בבבילון לפי מחיר של 3 שקלים למניה, שנסחרת כיום לפי מחיר של 4.509 שקלים (תשואה של 50%). בין העשרה שהצטרפו אליו ניתן למצוא את שי בן יצחק, מייסד ומבעלי המניות הגדולים בענקית ההימורים המקוונים הישראלית 888; אבנר יסעור, שהיה בעבר סמנכ"ל השיווק של אמפייר אונליין (כיום ליוורמור השקעות); ורופם דב (Rupam Deb), בעברו סמנכ"ל השיווק של ענקית הפוקר המקוון PartyGaming. שלושתם נמנים על השבעה שיוצאים מהשותפות.

ל"גלובס" נודע כי שותפים נוספים הם רון ברון, מנהל ההשקעות הראשי של ליוורמור השקעות וחבר קרוב של לניר; ורפי ברבר, מי שהיה אחד מבעלי השליטה בקרן ההשקעות RP קפיטל, אך רחוק היום מלהיות מוגדר כמקורב ללניר. ברון, לפי ההערכות, יוותר בשותפות. לפי ההערכות, שותף נוסף שיצא מהשותפות היה בעברו בכיר בבבילון שהצטרף לחברה לאחר שנים רבות בחברת 888.

כעת להשלכות העיקריות של ההודעה: ראשית, בטווח הקצר עלול להיווצר לחץ על מניית בבילון אם מי מהעוזבים יבחר למכור את מניותיו. בבילון כבר איבדה 14% משווייה מתחילת השנה, וריבוי מוכרים לא יעשה למניה טוב; שנית, יש סיכוי שאחד מהשבעה יהפוך לבעל עניין (מכוח החזקותיו הישירות), ולכן ייאלץ להיחשף.

מומנטום שלילי

לניר ושותפיו השקיעו 11 מיליון דולר ברכישת 32.3% מההון - כמחצית מהסכום זרם מהכיס של לניר, והשאר בחלוקה לא ידועה בין העשרה.

בבילון, שנסחרת כיום לפי שווי של 52 מיליון דולר, סובלת לאחרונה ממומנטום שלילי. מתחילת השנה איבדה המניה 14%, אך משווי השיא אליו נסקה במארס האחרון היא איבדה קרוב לשליש. זאת, בין היתר על רקע חשש ציבור המשקיעים משינוי לרעה ביחסיה עם ענקית החיפוש המקוון גוגל.

בבילון סיימה את הרבעון השני של השנה עם הכנסות של 27.1 מיליון שקל (צמיחה שנתית של 18%) ורווח נקי של 4.2 מיליון שקל. 45% מהכנסות החברה נבעו מפרסום מבוסס חיפוש (לעומת 27% ברבעון המקביל אשתקד), כשגוגל תרמה 56% מההכנסות מפרסום, ואילו Bing (שירות החיפוש של מיקרוסופט) תרם 33%.