MTS לא מוותרת על הרכבת: "הפער בינינו למדינה לא גדול"

MTS מתכננת להביא להליך בוררות בשל המשבר הכלכלי שמנע ממנה סגירה פיננסית ■ בכיר באוצר: "הודעת החברה רווית שקרים"

זכיינית הרכבת הקלה בתל-אביב, MTS, מגיבה באופן רשמי לביטול הזיכיון שלה בידי המדינה. "לצערה של MTS, מדינת ישראל ממשיכה להתנהל באופן שלא מכיר בקיומו של המשבר הפיננסי בישראל ובעולם, בניגוד למציאות , לדיווחים ולחוות הדעת", נכתב בהודעת החברה.

MTS טוענת כי זעזועים קשים בשווקים הפיננסים העולמיים מקפיאים את חובתה להגיע לסגירה פיננסית של ליווי הפרויקט, ולפיכך הוציאה בסוף השבוע מכתב מחלוקת רשמי, שאמור לחייב את המדינה לנהל איתה מו"מ מואץ בדרגים בכירים עד סוף השבוע הבא. למעשה, המכתב סולל בפניה את הדרך לבוררות, שלכל הפחות תשעה את חילוט הערבויות על-ידי המדינה הצפוי בחודש הבא - בסך 120 מיליון שקל.

"הפער בין עמדתה הנוכחית של המדינה לבין זו של קבוצת MTS אינו גדול", נכתב בנייר העמדה של הקבוצה שבבעלות אפריקה ישראל, סימנס, אגד, CCECC הסינית וסוארס דה קוסטה הספרדית. "הקבוצה ושותפיה לקחו על עצמם בהצעתה המתוקנת שהגישו מעמסה כבדה בדמות עלויות ומחויבויות", שלטענת MTS זכו "לברכת המלווים המקומיים והזרים".

"ההודעה הזו רוויית שקרים", מסר ל"גלובס" בכיר באוצר אשר אמר כי המדינה ויתרה ובאה לקראת חברת MTS - בניגוד מוחלט לכתוב בהודעה. "יש כאן דרישה מטעם הזכיינית שהמדינה תיטול על עצמה את כל הסיכונים, וזה לא יקרה", הוסיף הבכיר.

לדבריו, האפשרות לממן את הפרויקט מתקציב המדינה "קשה מאוד, אך לא בלתי אפשרית", שכן הדבר דורש היערכות משמעותית של משרד התחבורה, והיקפי תקציב משמעותיים. על-פי גורמים באוצר, האוצר נחוש להוציא את הפרויקט לפועל גם ללא הזכיין, באמצעות מימון תקציבי מלא על-ידי החברה הממשלתית נת"ע - נתיבי תחבורה עירונית.