אילן בן-דב איבד את הבלמים

מאבקים רגולטוריים קשים מחכים לפרטנר, היו"ר מכלה תחמושת במאבק הנראה אבוד

קשה להתווכח עם עמדת חברות הסלולר על העדר שקיפות מצד משרד התקשורת בניהול התהליך להפחתת תעריפי קישורי הגומלין בסלולר (קש"ג). עם זאת, דרך הפעולה של פרטנר יוצרת במשרד התקשורת תחושה שהחברה איבדה את הבלמים, והיא אפילו שמחה על כך.

גם אם לא התכוון, בשורה התחתונה התגובות במשרד כלפי המהלך האחרון של בן-דב מתקבלות בחוסר הבנה מוחלט, שלא לומר בתימהון. עיתוי זה הכל בחיים, ומהלכיו של בן-דב, גם אם לא התכוון לכך, גורמים לציבור לחשוב שהוא מנסה למנוע את מה שמגיע לו בדין ובצדק - תעריפי קישוריות נמוכים יותר.

העובדה שרק בן-דב מוביל בחזית הזו, ואילו סלקום ופלאפון עומדות מן הצד , לא מרפות את ידיו. בן-דב חושב שהוא מנהל מערכה צודקת נגד ההפחתה, אבל כדאי לו לחשוב האם המהלך שלו חכם.

יש שלב במאבק מתמשך שבו צריך לבדוק את הנזקים מול התועלות, כי נראה שהתועלת במאבק מוטלת בספק נוכח ההחלטה המסתמנת. אך בן-דב ממשיך בכל הכוח בבחינת ייקוב הדין את ההר.

הסוגיה השנייה נוגעת לכך שממילא הוא מתכנן לעתור לבג"ץ, אז למה הוא צריך את העתירה הנוכחית? ייתכן שהיא נכונה משפטית, ואפילו צודקת, אבל ספק אם תסייע לו מבחינה אסטרטגית להשיג את מבוקשו.

מנסה ליצור משבר

בן-דב מנסה להכניס טריז בין משרד התקשורת לבין חברת הייעוץ NERA. תקוותו שמשבר כלשהו ייווצר, וממנו הוא ייוושע. בפרטנר סבורים כי אם יצליח להוכיח ש-NERA הכינה חוות דעת שממליצה על משהו שונה ממה שכחלון החליט, הדבר יפעל לטובתם בבג"ץ ויעמיד באור חיוור את משרד התקשורת. ובכן, נכון שכחלון הופתע לא אחת במהלך השימוע הזה מחלק מאנשי משרדו, אבל ספק אם ייפול בפח הזה, כי בסופו של דבר יש לו סמכות לקבל החלטה גם אם היא שונה מעמדת אנשי משרדו. כך קרה עם שר התקשורת הקודם, אריאל אטיאס, שקיבל החלטה שונה (ומחמירה) ממה שהמליץ לו המשרד. מעניין אם בן-דב היה שוכר את כל אותם יועצים ששכר ועובד איתם על בסיס של הצלחה בלבד.

אוסף האירועים והמציאות עד עכשיו מלמדים שכדאי לבן-דב למשוך אחורה. המאבקים הרגולטוריים שעומדים בפתחה של פרטנר נמצאים בתחילתם, והוא מכלה תחמושת במאבק שכרגע נראה אבוד.