שטייניץ מפסיק העברות תקציביות לגופים שלא העבירו נתוני שכר

בין הגופים ניתן למצוא את הרשויות המקומיות ג'וליס, דליית אל-כרמל, עראבה ופקיעין; החברה הכלכלית אור עקיבא; איגוד ערים לאיכות הסביבה דרום יהודה ומדרשת שדה בוקר

שר האוצר, יובל שטייניץ, הורה לעכב העברות תקציביות לגופים נתמכים ומתוקצבים שעדיין לא העבירו נתוני שכר ל-2009. כך עולה ממכתב ששיגר השר לממונה על אגף התקציבים, אודי ניסן, החשב הכללי, שוקי אורן ומנכ''ל משרד הפנים, גבי מימן, והגיע לידי ל"גלובס".

שטייניץ מסביר את החלטתו החריגה בכך שלפי חוק, חייב הממונה על השכר, אילן לוין, להגיש לחברי הכנסת את דו''ח הוצאות השכר ל-2009 עד תום 2010. השר מציין כי על אף שהנתונים התבקשו בשבוע האחרון של 2009, ובחודשים מארס ואפריל נשלחו תזכורות לגבי הבקשה, הנתונים עדיין לא הגיעו לאוצר. שטייניץ הבהיר כי העיכוב יוסר אך ורק כאשר יגיעו הנתונים לממונה, וזאת בהסתמך על סעיף 33א(ה) שבו כתוב: "יראה שר האוצר כי גוף מתוקצב או נתמך לא קיים הוראה מהוראות סעיף זה, רשאי הוא לעכב סכומים שיש להעבירם לאותו גוף מתקציב המדינה, לרבות לפי כל דין".

הגופים שעדיין לא העבירו את הנתונים הם: הרשויות המקומיות ג'וליס, דליית אל-כרמל, עראבה ופקיעין; החברה הכלכלית אור עקיבא; איגוד ערים לאיכות הסביבה דרום יהודה; מדרשת שדה בוקר; החברה לאוטומציה; א.ת. אפיקי תקשורת; קרן השתלמות למורים, גננות, מורים תיכוניים, סמינרים ומפקחים; אמנות לעם; מכללת צפת.