עלייה של 7.5% בפדיון חנויות האופנה בקניונים בחופש הגדול

מערכת ריס: מדובר בהתאוששות ביחס למכירות החופש הגדול אשתקד ■ בקניון עזריאלי ממשיכה מגמת ההשפעה החיובית של רשת H&M על עסקי האופנה האחרים בקניון

חנויות האופנה וההנעלה בקניונים רשמו בחופש הגדול התאוששות. לפי מערכת ריס, המשקפת פדיון של יותר מ-1,000 חנויות זהות, הפדיונות בחנויות האופנה וההנעלה עלו בחודשים יולי-אוגוסט 2010 ב-7.5% בממוצע.

מדובר בהתאוששות ביחס למכירות החופש הגדול ב-2009 שהיו נמוכות במיוחד. עם זאת, בהשוואה לקיץ 2008 המכירות עדיין לא הגיעו לרמתן טרום המשבר הכלכלי, אם כי הן רחוקות מרמה זו ב-1.2% בלבד.

שני קניונים שבלטו בעליות הם קניון מול הים באילת, שרשם עלייה של 11.5% בפדיונות, וקניון עזריאלי בתל-אביב, שרשם עלייה של 10% בפדיונות.

בקניון עזריאלי ניכר המשך מגמת ההשפעה החיובית של רשת H&M על עסקי האופנה האחרים בקניון, בעוד שהשפעה זו אינה ניכרת על עסקי אופנה בקניונים אחרים שבהם נפתח סניף של הרשת, כמו למשל קניון מלחה והגרנד קניון. בקניון מלחה נרשמה ביולי-אוגוסט אף ירידה של 1% בפדיונות.

עלייה מרשימה של 23.1% נרשמה בביג כרמיאל. הממוצע למ"ר בפדיון אמנם גבוה ב-13% מהממוצע הארצי, אך רחוק עדיין מהקניונים המובילים.

קניון לב חדרה רשם עלייה של 16.5% בפדיונות. בביג פולג ובקניון מודיעין נרשמו עליות של 15.2% ו-13.2% בפדיונות בהתאמה.

מתברר כי לא כל הקניונים ומרכזי המסחר נהנו מההתאוששות שחווה שוק האופנה. בקניון ערים בכפר-סבא, שסובל מהתחרות מצד קניון G כפר-סבא, נרשמה ירידה של 4.9% בפדיונות חנויות האופנה.

קניון רמת-אביב חווה גם הוא ירידות של 4.47% בפדיונות האופנה. בהקשר זה יצוין כי בקניון רמת-אביב פועלים מותגים רבים ייחודיים (שאינם נמדדים במערכת ריס), וייתכן כי אלה משפיעים לרעה על פדיונות הרשתות החברות במערכת ריס.

11
 11