בן-דב חוזר לשוק: פרטנר שוקלת לגייס 500 מיליון שקל למיחזור חוב

הכסף שיגויס ישמש לפירעון או רכישה של אג"ח סדרה א' ■ ההנפקה תבוצע ע"י הרחבת סדרות ג' ו-ה' ■ מעלות-S&P קבעה דירוג "AA-" להרחבת אג"ח סדרות ג' ו-ה'

חברת הסלולר פרטנר הודיעה היום (ג') לבורסה כי בכוונתה לגייס חצי מיליארד שקל בבורסה באמצעות הנפקת אג"ח. לא מדובר בהנפקת סדרות אג"ח חדשות אלא בהרחבת סדרות ג' ו-ה'. הסכום שיגויס ישמש לפירעון או רכישה של אגרות חוב (סדרה א') של החברה.

נזכיר כי בספטמבר 2009, סקיילקס , החברה האם של פרטנר, גייסה 1.5 מיליארד שקל בהנפקות אג"ח מגובות במניות פרטנר, כחלק מהליך רכישת השליטה בפרטנר על ידי אילן בן דב.

אג"ח ג' אותה תציע פרטנר למשקיעים תישא ריבית שנתית קבועה של 3.35%, צמודה למדד המחירים לצרכן. הסדרה השנייה, אג"ח ה', תישא ריבית קבועה של 5.5%, לא צמודה למדד.

מעלות-S&P הצמידה דירוג "AA-" להרחבת אג"ח מסדרות ג' ו-ה' בהיקף של עד מיליארד שקל, שיונפקו על ידי פרטנר. במעלות מבהירים כי בשל העובדה שמדובר במיחזור חוב, הרישהחוב המותאם אינו צפוי לגדול כתוצאה מההנפקה.

האנליסטים בחברת הדירוג ציינו עוד, כי "הדירוג משקף את הערכתנו כי אין בהרחבת אגרות החוב בכדי להשפיע בצורה משמעותית על פרופיל הסיכון הפיננסי של פרטנר, שכן ייעודו להחזר חוב בלבד. כמו כן, להערכתנו פורופיל הסיכון הפיננסי צפוי להישאר הולם לדירוג הנוכחי גם לאחר יישום הרפורמות הרגולטריות הצפויות לרבות הורדת דמי הקישוריות".