מבקרת האמנות רותי דירקטור התמנתה לאוצרת הראשית של מוזיאון חיפה

תחליף את תמי כץ-פרימן שפרשה לאחר 5 שנים בתפקיד ■ "יהיה מעניין לחזור לחיפה - להיסטוריה האמנותית שלה, למיקומה בין ירושלים לת"א ולמרקם החברתי והאנושי המיוחד שלה"

האוצרת ומבקרת האמנות רותי דירקטור התמנתה לאוצרת הראשית של מוזיאון חיפה לאמנות. היא תיכנס לתפקידה בינואר 2011.

דירקטור מחליפה את תמי כץ-פרימן, שפרשה לאחרונה לאחר כחמש שנים בתפקיד, בעקבות נסיעה לחו"ל. דירקטור היא כיום אוצרת הגלריה לאמנות של בצלאל בתל אביב ומלמדת אוצרות באקדמיה.

בעבר הייתה אוצרת הגלריה לאמנות באוניברסיטת חיפה ופעלה לאורך שנים רבות כאוצרת עצמאית וכמבקרת אמנות בעיתונות, ב"חדשות", "מעריב", "העיר" ו"ידיעות אחרונות".

בשנת 2008, עם סגירת הגלריה האוניברסיטאית מסיבות תקציביות, פתחה בלוג בנושאי אמנות עכשווית "הצופה". בשנים 2003 ו-2004 אצרה את התערוכות הגדולות הראשונות של "אמנות הארץ" בתחנת הכוח רדינג.

בעבר אצרה תערוכות גם במוזיאון חיפה. ספרה "אמנות עכשווית אני מדברת אליכם" מהווה ספר יסוד להיכרות עם אמנות עכשווית, ישראלית ובינלאומית.

דירקטור מסרה, כי היא רואה בתפקיד החדש אתגר מקצועי: "תמי כץ פרימן הפכה את מוזיאון חיפה למוזיאון מקצועי ועדכני, מוזיאון לאמנות עכשווית שמתנהל בסטנדרטים גבוהים ומעוררי הערכה. עדיין מוקדם לפרט את הפעילות המתוכננת. מאחר ואופיו העכשווי של המוזיאון כבר מותג, נראה לי שהזמן בשל גם לתערוכות עם מבט יותר היסטורי ומקיף, ואחרי שנים אינטנסיביות של תערוכות קבוצתיות הגיע הזמן גם לתערוכות יחיד. ומכיוון שהמוזיאון כבר הוכיח את המעודכנות שלו ואת יכולתו להכיל אמנות מכל מקום, יהיה מעניין לחזור לחיפה עצמה - להיסטוריה האמנותית שלה ולמיקומה בין ירושלים לתל אביב והצפון, ולמרקם החברתי והאנושי המסוים שלה".