משרד האוצר דורש להחתים שעוני נוכחות ברשות השידור

מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, ביקש לדחות את הדרישה לאור ההתקדמות במו"מ על הרפורמה

משרד האוצר צפוי לדרוש התחלת החתמת שעון נוכחות ברשות השידור, בימים הקרובים. ל"גלובס" נודע כי גורמים באוצר כבר פנו בנושא למנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, והודיעו לו על כוונה זו. עוד נודע כי שקלאר ביקש לדחות את ההחלטה, לאור ההתקדמות במשא-ומתן על הרפורמה ברשות.

בימים אלה עורכים באוצר שימוע על רקע חריגות השכר ברשות השידור, ועל-פי החלטת מבקר המדינה על המדינה לגבות כספים אלה בחזרה. עם זאת, לאור הדיונים על הרפורמה הוחלט לא אחת להקפיא את הגבייה. בכל פעם שהרפורמה נתקלה במהמורות שלפו באוצר את נושא שעון הנוכחות וחריגות השכר, ככלי להפעלת לחץ על הצדדים.

ואולם, הפעם הדבר נעשה דווקא כשבהנהלת הרשות מנסים לשדר התקדמות במשא-ומתן. על-פי בכירים ברשות השידור, בשבוע הבא אמורים העיתונאים לחתום באופן סופי על הרפורמה, על כל סעיפיה.

דו"ח של המבקר

לא מן הנמנע כי ההחלטה הפעם, לה נערכים ברשות השידור, נובעת מקשיים אחרונים במשא-ומתן - בעיקר בין אנשי הוועדים השונים לבין עצמם. עם החתימה, בכל אופן, צפוי האוצר לפעול במהירות בנושא שעון הנוכחות, עליו הוסכם כבר עם הוועדים, ולהתחיל בגביית הכספים.

בימים אלה משלים משרד מבקר המדינה את דו"ח הביקורת שלו על רשות השידור, אשר על-פי ההערכות צפוי להיות חמור. בין היתר, חלק ניכר ממצבה הקשה של רשות השידור ואי-תיקון הליקויים בה נובע מתהליך בן שנתיים של דיונים על הרפורמה, במהלכם הוחלט שלא לשנות את ההבנות ארוכות השנים בין העובדים להנהלת הרשות.

מרשות השידור נמסר כי "כשתתקבל פנייה רשמית מהאוצר נתייחס לדברים".

באוצר אמרו כי השימוע בנושא חריגות השכר ברשות עדיין נמשך, ומעבר לכך "לא נתייחס".