יש קאמבק: ערוץ 10 חוזר לשדר את מכבי ת"א ביורוליג

בתום עונה אחת של הפסקה, יחזור ערוץ 10 לשדר בימי חמישי את הצהובים; במסגרת ההסכם עם חברות HOT, yes וערוץ הספורט, נקבע כי המשחקים ישודרו במקביל בערוץ ה-HD של ערוץ הספורט; על המו"מ בין הצדדים פורסם לראשונה ב"גלובס"

בתום עונה אחת של הפסקה, מכבי תל אביב חוזרת להיות משודרת בערוץ 10. ל"גלובס" נודע כי בסיומו של מו"מ ממושך שנמשך כשלושה חודשים בין ראשי ערוץ 10 לבין HOT, yes וערוץ הספורט סיכמו הצדדים כי הזכויות לשידור המשחקים בימי חמישי לעונת 2010/11 יחזרו לערוץ 10, אחרי שבעונה שעברה שודרה מכבי תל אביב בערוץ הספורט. על המו"מ בין הצדדים דווח לראשונה ב"גלובס".

הקושי העיקרי בעסקה היה בשל העובדה שהיו מעורבים בו שלושה גופים שלמעשה החזיקו בזכויות: ‏HOT‏, ‏yes‏ וערוץ הספורט. בקיץ שעבר מימנו חברותהכבלים והלוויין את רכית הזכויות עבור ערוץ הספורט ל-3 עונות, עבור כ-3 מיליון דולר לעונה. הסיבה העיקרית למהלך של חברות הכבלים והלוויין בקיץ שעבר ברכישת הזכויות היה הניסיון למנוע מעבר של מנויים לממירי ה-‏‏DTT‏ שנכנסו אז לשוק, באמצעות רכישת תכנים אטרקטיביים.

אלא שלאור נתוני הרייטינג הנמוכים יחסית, וגם בשל ניסיון לחסוך בעלויות החליטו בכבלים ובלוויין לנסות ולמצוא גורם שייקח את הזכויות. במסגרת ההסכם, הסכימו HOT ו-yes לספוג חלק מהעלות של הזכויות. על-פי ההסכם ימשיך ערוץ הספורט לשדר במקביל את המשחקים בערוץ ה-HD שלו.

זו תהיה העונה הרביעית שערוץ 10 משדר את מכבי תל אביב ביורוליג, על פני שלוש תקופות זמן נפרדות. לראשונה שידר את הצבוהים ביורוליג בעונת 2002/03 עבור סכום שיא של 6.96 מיליון דולר; הערוץ חזר לשדר את מכבי בעונות 2007/08 ו-2008/09, אז שילם כ-4 מיליון דולר לעונה.