סימילאק קוראת להחזרת 5 מיליון אריזות "מחשש לחיפושיות"

החברה הוציאה הלילה הודעת ריקול למוצרי האבקה לתינוקות שלה מחשש לחיפושיות זעירות הגורמות להפרעה במערכת העיכול של תינוקות ■ "מדובר במוצרים המשווקים באזור ארה"ב בלבד"

מעבדות אבוט , יצרנית סדרת המזון לילדים ותחליפי חלב-אם "סימילאק" פירסמה הלילה (ה') הודעה בארה"ב במסגרתה היא קוראת לכל לקוחותיה להשיב לנקודות איסוף באופן מיידי כ-5 מיליון אריזות של מוצרי האבקה שלה.

על פי הודעת החברה, בדיקה שגרתית במפעליה העלתה חשש כי בכמה מהמוצרים קיימות חיפושיות זעירות אשר עשויות להביא להיווצרות בעיות במערכת העיכול ולאובדן תיאבון אצל התינוקות. החברה יצרה קשר באופן מיידי עם מנהל התרופות והמזון האמריקני (ה-FDA) וביקשה להוציא הודעת ריקול.

קו הייצור של החברה במישיגן, בו אירעה התקלה, נסגר לעת עתה - ואנשי ה-FDA עורכים בו בדיקות ביחד עם אנשי החברה במטרה לאפשר ייצור מחודש של המוצרים בעוד כשלושה ימים.

באבוט הבהירו היום כי מדובר במוצרים ספציפיים בסדרת האבקות של סימילאק וכי אין כל חשש לשימוש במוצרים הנוזליים של החברה או במוצרים שלא נכללים בהודעה שהוצאה. כמו כן, מדובר אך ורק על מוצרים המשווקים בארה"ב, פורטו ריקו והאיים הקריביים.