מרדוק: "הזנים הרעילים ביותר של האנטישמיות - בשמאל"

"זירת הקרב היא בכל מקום: המדיה, ארגונים רב-לאומיים, ארגונים לא ממשלתיים" ■ "המטרה היא להפוך את ישראל למנודה"

איל העיתונות והטלווזיזיה רופרט מרדוק אמר אמש (ה'), כי "המלחמה המתמשכת נגד היהודים, שאופיינה בעבר בלוחמה קונוונציונלית ובטרור, נכנסה לשלב חדש: מלחמה רכה שמנסה לבודד את ישראל ולעשותה מטרה לדה-לגיטימציה. "במלחמה הזו, המטרה היא להפוך את ישראל למנודה", אמר מרדוק.

הוא דיבר בניו-יורק בטקס שבו הוענק לו פרס הליגה נגד השמצה על תמיכתו המוצקה במדינת ישראל ועל מחויבותו להיאבק באנטישימיות.

בנאומו אמר מרדוק, בעל השליטה ברשת פוקס, בוול סטריט ג'רנל ובנכסי מדיה רבים אחרים, כי יש סימנים שהאנטישמיות נמצאת בסימן עליה ושהיא נובעת בעיקר מהצד השמאלי של המתרס הפוליטי.

"כאשר אמריקנים חושבים על אנטישמיות, הם נוטים לחשוב על קריקטורות וולגריות ועל התקפות מהסוג שהעולם היה עד להן במחצית הראשונה של המאה ה-20", אמר מרדוק. "עתה נראה, שהזנים הרעילים ביותר של האנטישמיות נובעים מהשמאל. הגרסה החדשה הזו של אנטשימיות מסווה עצמה כחילוקי דעות לגיטימיים עם ישראל.

"התוצאה של המלחמה הזו היא המצב המעניין שנוצר היום: במידה הולכת וגוברת נעשית ישראל מנודה, בעוד שאיראן, המדינה שאינה עושה סוד משאיפתה להשמיד את ישראל, מוסיפה לפתח נשק גרעיני בגלוי ובגאווה, בלי שום חשש מתוכחה".

המיליארדר, שמחזיק באזרחות אוסטרלית ואמריקנית, אמר כי שתי התפתחויות מדאיגות אותו ביותר: העובדה שהאנטישמיות מצאה בית חדש ב"חברה מנומסת" (כלומר בחוגים שפעם לא היה אפשר לחשוד בהם שהם נגועים באנטישמיות), בעיקר באירופה; והאחרת, ההתרחקות ארה"ב מישראל.

הוא הזהיר, כי האלימות והקיצוניות שמופנים כלפי ישראל שואבות עידוד מהעובדה, שבעלת הברית החזקה ביותר של ישראל מרחיקה עצמה ממנה, והעולם כולו עד לכך. ארה"ב צריכה להתייצב בצד ישראל בעיתות משבר והבית הלבן חייב להימנע מיצירת חיץ עם ישראל במטרה להגדיל את אמינותו בעולם המוסלמי כי התרחקות כזו רק מחזקת את הקיצונים.

לא להתרחק מישראל כדי לפייס את המוסלמים

"יש המאמינים, שאם ארה"ב רוצה לבסס את אמינותה בעולם המוסלמי ולקדם את עניין השלום, היא חייבת להתרחק מישראל", אמר מרדוק. "דעתי היא, שההיפך הוא נכון. במקום להפוך אלת השלום למטרה מציאותית יותר, התנהלות כזו הופכת מעשי עוינות לוודאיים יותר".

"כאשר אנשים רואים, למשל, ראש ממשלה יהודי שזוכה ביחס רע מנשיא ארה"ב, הם רואים מדינה יהודית מבודדת יותר", הוסיף מרדוק. "זה רק מעודד את אלה שמעדיפים נשק על פני מו"מ. בהקשר זה שמחתי לשמוע הבהרה מפי דובר הסטייט דיפרטמנט, שארה"ב מכירה ב'אופי המיוחד של ישראל כמדינת העם היהודי'".

מרדוק ציטט בנאומו את שר האוצר האמריקני לשעבר, לורנס סאמרס, שאמר ב-2002: "בעבר היו האנטישמיות והשקפות אנטי-ישראליות חזקות בעיקר נחלת פופוליסטים ימניים בעלי השכלה נמוכה. עתה, השקפות אנטי-ישראליות מוצאות תמיכה הולכת וגוברת בקרב קהילות אינטלקטואליות מתקדמות. אנשים חושבים ורציניים נוקטים פעולות אנטישמיות ומצדדים בעמדות אנטישמיות, גם אם לא תמיד זו כוונתם".

מרדוק אומר, כי סאמרס התכוון בעיקר לאנטשימיות בקמפוסים של אוניברסיטאות בארה"ב, אך התיאור הזה נכון גם לאירופה.

"כיום נהנית האנטישמיות מתמיכת השכבות הגבוהות ביותר והנמוכות ביותר של החברה באירופה, מהפוליטיקאים בצמרת עד לגיטאות של המוסלמים", אמר מרדוק. "יהודי אירופה מוצאים עצמם במלקחיים".

מרדוק מנה כמה דוגמאות לאנטישמיות האירופית:

• התבטאות של נציב סחר החוץ של האיחוד האירופי, שלפיה שלום במזה"ת אינו אפשרי בגלל הלובי היהודי בארה"ב. להגדרתו של אותו פוליטיקאי, הבעיה נעוצה באופי היהודי. כמובן, הוא שמר על משרתו אחרי ההתבטאות הזו, ציין מרדוק.

• ראש עיר בשוודיה הציע ליהודי עירו להסתייג מפעולוות ישראל בעזה כדי לשמור על ביטחונם בעת ביקור צוות שחקני טניס מישראל, שעורר מהומות בעיר.

• ממשלת נורווגיה אסרה על מספנה גרמנית לבחון במים טריטוריאליים נורווגיים צוללות שמיועדות לחיל הים הישראלי.

• בריטניה וספרד מחרימות את ועידת OECD לענייני תיירות שתיערך בירושלים.

• משטרת הולנד דיווחה על עליה של 50% במספר התקריות האנטישמיות.

"העולם של 2010 אינו העולם של של שנות ה-30; האיומים שנשקפים ליהודים היום שונים, אך הם אמיתיים", אמר מרדוק. "האיומים האלה ספוגים בהתבטאויות מכוערות שזכורות לכל אחד שחי במלחמת העולם השניה. לא נוכל להתייחס לאיומיים האלה עד שלא נחשוף את זהותם האמיתית: חלק מהמלחמה המתמשכת נגד היהודים".

מרדוק, אגב, אינו יהודי, אם כי אתרים אנטישמיים לא מעטים ייהדו זה מכבר במאמץ לאשש את התיאוריות שלהם על ההשתלטות היהודית על המדיה הגלובלית.