עונשי מאסר לשני בכירים לשעבר בקופ"ח מכבי שהורשעו בגניבה

אילנה דמארי ומשה ענתבי הורשעו כי בין יוני 2007 ועד יוני 2008 גנבו 2.4 מיליון שקל מהקופה וחילקו את השלל ביניהם ■ נדונו למאסר בפועל של שנה וחצי ושל שנתיים, בהתאמה

‎‎בית משפט השלום בתל-אביב גזר היום (ג') עונשי מאסר בפועל על אילנה דמארי ומשה ענתבי, בכירים לשעבר בקופת-חולים מכבי, שהורשעו כי בתקופה שמיוני 2007 ועד יוני 2008 גנבו 2.4 מיליון שקל מהקופה וחילקו את השלל ביניהם.

‏על דמארי, ששימשה כמנהלת מדור בקרת חשבונות רפואיים במכבי, גזר בית המשפט עונש של שנה וחצי מאסר בפועל, שנה וחצי מאסר על-תנאי וקנס בסך 20 אלף שקל.

על ענתבי, שעבד במכבי כרכז תוכניות עבודה במחלקת תכנון ותקצוב, נגזרו שנתיים מאסר בפועל, שנה וחצי מאסר על-תנאי וקנס בסך 20 אלף שקל.

‏מעשי הגניבה בוצעו בזכות נגישותה של דמארי למערכת ספקי השירותים של מכבי. בדרך מתוחכמת ותוך שינוי הנתונים השונים, הורתה דמארי על העברות כספים מהקופה לחשבונות שלה ושל ענתבי, באופן שנחזה כאילו מדובר בתשלום כדין לרופאים עצמאיים שהועסקו על-ידי קופת-החולים.

‏‏"לא יכול להיות ספק שמעשיהם של הנאשמים הם חמורים ונפשעים ביותר. לא מדובר היה בגניבה חד-פעמית, אלא במעילה שיטתית ומתוכננת שנמשכה לאורך כשנה, שבמסגרתה שלחו הנאשמים 33 פעמים נפרדות את ידם ברכוש מעבידתם", כתבה השופטת גיליה רביד בגזר הדין.

‏עם זאת, השופטת ציינה כי נסיבותיה האישיות של דמארי מצדיקות הקלה בעונשה. "קיימת אינדיקציה לגבי הנאשמת שבמאסרה יהא כדי לפגוע בבנה החולה וליצור מציאות קשה עבור כל בני משפחתה. יחד עם זאת, אסור לשכוח כי המציאות שבה מוצאים עצמם בני משפחה של נאשם שנאלצים לשלם מחיר על פשעיו אינה חזיון נדיר, לצערנו", כתבה רביד.