לידיעת משקיעי כור: רווחי קרדיט סוויס נפלו 74% - מתחת לצפי

הרווח הנקי של קרדיט סוויס ברבעון ירד ל-609 מיליון פרנק (630 מיליון דולר) לעומת 2.38 מיליארד פרנק ברבעון המקביל אשתקד

קרדיט סוויס , הבנק השני בגודלו בשווייץ בו מחזיקה כור 3.24%, דיווח היום (ה') על נפילה של 74% ברווח הנקי ברבעון השלישי של השנה. כור, מקבוצת IDB של נוחי דנקנר, מחזיקה בכ-38 מיליון מניות הבנק בהיקף של כמעט 7 מיליארד שקל.

הרווח הנקי של קרדיט סוויס ברבעון ירד ל-609 מיליון פרנק (630 מיליון דולר) לעומת 2.38 מיליארד פרנק ברבעון המקביל אשתקד. זהו רווח נמוך יותר מהתחזיות המוקדמות בשוק שעמדו על 861 מיליון פרנק.

אחת הסיבות לירידה החדה ברווח היא ירידה בהכנסות ממסחר בני"ע, לטובת בנקים מתחרים בארה"ב כדוגמת גולדמן זאקס ומורגן סטנלי. בריידי דוגן, מנכ"ל קרדיט סוויס, אמר כי הרבעון השלישי אופיין ב"תנאים מאתגרים עם פעילות מסחר נמוכה יותר וגם פעילות ממותנת של לקוחות".

הכנסות הבנק מעמלות מסחר בני"ע צנחו ב-41% ל-2.54 מיליארד פרנק, מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על 3 מיליארד פרנק. מניית קרדיט סוויס נפלה ב-15% מתחילת השנה, לעומת ירידה של 2% במדד הבנקים האירופיים של סוכנות בלומברג (Europe Banks and Financial Services Index). לשם ההשוואה, מניית UBS, הבנק הגדול באירופה, עלתה ב-9% השנה.

רווחי הבנק בחטיבת הלקוחות האמידים ירדו ב-15% ברבעון השלישי והסתכמו ב-612 מיליון פרנק, בעוד שהחטיבה צירפה לקוחות חדשים עם נכסים בהיקף של 12.4 מיליארד פרנק ברבעון החולף. רווחי חטיבת התאגידים והלקוחות המוסדיים קפצו ב-56% ל-224 מיליון פרנק ורווחי חטיבת ניהול לקוחות נפלו ב-57% ל-135 מיליון פרנק.

הלימון ההון של הבנק עמדה בסוף הרבעון על 16.7%, לעומת 16.3% ברבעון הקודם. לאחרונה אושרו באירופה יעדי הלימות הון חדשים, לפיהם הבנקים צריכים להכפיל את הלימות ההון הראשוני שלהם לרמה של 10% לפחות עד שנת 2019 ולהגיע להלימות הון כללית של 19%.

לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, בכירי הבנק אמרו מוקדם יותר החודש כי קרדיט סוויס מתכוון להגיע ליעד הלימות ההון ללא צורך לחתוך את הדיבידנד או להנפיק מניות חדשות.