היועמ"ש דחה בקשת פריאל לשלם קנס בגין העוזרת: העבירה מצדיקה אישום

עוזרו של יהודה וינשטיין לאשתו של אהוד ברק: לא ניתן לסיים את הפרשה באמצעים מינהליים ■ ‎ייתכן כי נילי פריאל תזומן לחקירה נוספת ■ חשד לשיבוש הליכים מצדה טרם נבדק

היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, דוחה את בקשתה של נילי פריאל-ברק, רעייתו של שר הביטחון אהוד ברק, לסיים באמצעות תשלום קנס את פרשת העובדת הזרה שהועסקה על-ידי פריאל בניקיון ללא היתר.

לדברי היועץ, מדובר בעבירות המצדיקות הגשת כתב אישום, ולא ניתן לסיים אותן באמצעים מינהליים כתשלום קנס. עוד הוא מציין כי אפשר שפריאל תזומן לחקירה נוספת.

עוזרו הראשי של וינשטיין, עו"ד רז נזרי, הבהיר את הדברים במכתב ששיגר היום (ה') לפריאל, בעקבות פנייתה אליו בתחילת השבוע בבקשה שיאפשר לה לשלם קנס מינהלי ולסיים בכך את פרשת העובדת.

לדברי נזרי, "בהתאם להנחיות שלפיהן פועלים גורמי התביעה ברשות ההגירה, נסיבות התיק מצדיקות הגשת כתב אישום ולא הטלת קנס מינהלי. זאת מאחר שמדובר היה לכאורה בעובדת זרה שהיתה בעלת אשרת עבודה בענף הסיעוד, ושהועסקה במשך זמן ממושך יחסית בניהול משק-בית".

עוד מבהירים במשרד המשפטים כי אף אם היתה אפשרות, בסוג כזה של עבירות בתחום העסקת עובדים זרים, לסיים את העניין בקנס - הרי שלשם כך היה צורך באיסוף ראיות המספיקות לשם העמדה לדין.

בשבוע שעבר הודיע וינשטיין על סגירת התיק נגד ברק ופריאל בעילה של היעדר ראיות מספיקות, לאחר שהרשויות לא הצליחו לאתר את העובדת. "כפי שהובהר לנו על-ידי רשות ההגירה", כתב נזרי, "אף לו היה מוטל בטעות קנס מינהלי בתיק מסוג זה, הרי שבהתאם להנחיות ולמדיניות, היה התובע מבטל את הקנס".

לשכת היועץ המשפטי לממשלה מדגישה כי בתיק ברק-פריאל הונחו גורמי החקירה ברשות ההגירה על-ידי וינשטיין לטפל בנושא בהתאם למדיניות הרגילה. "בנסיבות העניין לא ניתן להסתפק בקנס מינהלי. נוכח האמור, הסכמתך לשלם קנס מינהלי אינה יכולה איפוא להביא לסיום העניין".

נזרי מציין במכתבו כי לאחר פרסום החלטת היועץ לסגור את התיק מחוסר ראיות הגיעו לידי רשות ההגירה פרטים נוספים, והכוונה היא ככל הנראה להצלחתה של עיתונאית קול ישראל, כרמלה מנשה, לאתר את העובדת הזרה.

בעקבות שידור הראיות בתחילת השבוע, הודיע וינשטיין במענה לפניות חברי כנסת כי יבחן מחדש את הנושא וישקול פתיחה מחודשת של תיק החקירה. הפרקליטות אמורה להשיב בקרוב גם לעתירה שהוגשה בנושא על-ידי הפורום המשפטי למען ארץ ישראל.

עם זאת, לשכת היועץ טרם התייחסה לדרישה שהושמעה לחקור את פריאל גם בחשד לשיבוש הליכי משפט, זאת לאחר שהעובדת הזרה ציינה בראיון הרדיופוני כי פריאל מחזיקה במספר הטלפון שלה ויודעת כיצד לאתרה - זאת בניגוד לדבריה של פריאל עצמה בעת חקירתה.