לינדנשטראוס פתח בבדיקה רשמית של פרשת "מסמך גלנט"

בימים הקרובים יזמן המבקר את את שר הביטחון אהוד ברק ואת הרמטכ"ל היוצא גבי אשכנזי למסור עדות בפרשה ■ בדיקת המבקר תתמקד בנושאים שלא נחקרו במשטרה

ימים אחדים לאחר שהודיע כי הוא עורך מזה מספר שבועות בדיקה דיסקרטית בנוגע ל"מסמך גלנט" והליכי מינויו של הרמטכ"ל הבא יואב גלנט, הודיע היום (ג') מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, כי החליט לפתוח בבדיקה רשמית של הפרשה.

במכתב לשר הביטחון אהוד ברק הודיע לינדנשטראוס כי בימים הקרובים הוא אף יזמן את ברק ואת הרמטכ"ל היוצא, גבי אשכנזי, למסור עדות בפני המבקר וצוותו.

בדיקתו של המבקר תתמקד בנושאים שלא נחקרו במסגרת חקירת המשטרה, ובפרט במכלול פעילויותיו ועיסוקיו של סא"ל (מיל') בועז הרפז במערכת הביטחון, בתחומים כגון סחר ורכש, קשרי גומלין עם גורמים שונים במערכת הביטחון ומשמעויותיהם; וכן הפעולות שנעשו במערכת הביטחון הקשורות ל"מסמך גלנט", כולל תהליכי בחירת הרמטכ"ל גלנט בהקשר זה - למעט כמובן הנושאים שנחקרו במסגרת החקירה הפלילית.

המבקר הוסיף כי אפשר שבמהלך הביקורת יורחב היקף הנושאים העומדים לבדיקה.

בשבוע שעבר הודיע שר הביטחון ברק כי בכוונתו לפנות למבקר המדינה בדרישה לחקור את הפרשה החמורה, ובין השאר את הרמטכ"ל אשכנזי. פנייתו למבקר נעשתה על רקע המלצת המשטרה להעמיד לדין את הרפז בעבירות של זיוף בנסיבות מחמירות.

על-פי חומר הראיות שנאסף בחקירת היאחב"ל, יש ראיות מספיקות להעמדתו לדין של הרפז, שנעצר בחשד כי זייף את המסמך שעליו התנוסס סמל משרדו של יועץ התקשורת איל ארד. המסמך כלל מעין "תוכנית אסטרטגית" שמטרתה להביא לבחירתו של גלנט לרמטכ"ל.

את הבדיקה במשרד המבקר ירכז האלוף (מיל') יעקב אור, שמנהל את החטיבה לביקורת מערכת הביטחון.

במכתבו לברק ציין המבקר כי הוא מצפה שבעת שנערכת הבדיקה מטעמו, ועדת בריק, שאותה מינה ברק, לא תשוב ותחדש את פעילותה.

"חיוני שלמבקר המדינה תהיה בלעדיות בתחומי הבדיקה שלו, כדי שהבדיקה לא תופרע על-ידי בדיקות אחרות", כתב לינדנשטראוס, זאת בניגוד לכוונתו של ברק.

בחודש שעבר הורה היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להקפיא את עבודת הוועדה עד להשלמת החקירה הפלילית.