ההסתדרות: "לא הושגה הסכמה עם האוצר; נערכים לשביתה"

פגישתם של שר האוצר שטייניץ ויו"ר ההסתדרות עיני הסתיימה ללא פריצת דרך ■ ביום א' יימשכו המגעים במטרה למנוע שביתה כללית במגזר הציבורי מיום ג'

פגישתם של שר האוצר יובל שטייניץ ויו"ר ההסתדרות עופר עיני הסתיימה בצהרים (ו') ללא הישגים, על אף שהוגדרה כנעימה. השניים נועדו בארבע עיניים במטרה לנסות ולגשר על הפערים הקיימים בין האוצר לבין ההסתדרות בנושא תביעות העובדים במגזר הציבורי לעדכון שכרם. העובדים דורשים תוספת שכר של כ-10.5% בעוד האוצר מוכן לאשר תוספת של 1.5% בלבד.

באוצר הגדירו את הפגישה, שנערכה בארבע עיניים, כטובה ונעימה אך אישרו כי הפערים נותרו גדולים. עם זאת, טענו כי נקבעו גבולות הגזרה למו"מ שיתחדש ביום א' במטרה למנוע את השביתה. עוד אמרו באוצר כי הם מקווים עדיין שעיני "יגלה אחריות ויימנע מצעדים קיצוניים".

בהסתדרות, לעומת זאת, נשמעו אחר הצהרים אופטימיים פחות וטענו כי: "נושא הפגישה היה היקף תוספת השכר ובנושא הזה אין בכלל התקדמות". בארגון טענו כי בשלב זה ההיערכות היא להשבתה של המגזר הציבורי בישראל החל מיום ג' הקרוב.

אמש פורסם ב"גלובס", כי במשרד האוצר מתכוונים לנצל את המו''מ ואת החתימה על הסכם קיבוצי חדש לכינון "מיני רפורמה" בשירות הציבורי. המטרה היא לשכנע את ההסתדרות להסכים לתוספות שכר דיפרנציאליות לפי סקטורים כאשר הסקטורים בעלי השכר הנמוך יקבלו הפעם יותר מאשר אותם חברות ותאגידים ממשלתיים אשר רמת השכר בהם היא גבוהה. יצוין כי ההסתדרות לא הסכימה עד כה להסדר מסוג זה. ל"גלובס" נודע עוד כי הסקטורים שמבקש האוצר "לצ'פר" הם המורים, העובדים הסוציאליים והפסיכולוגים במערכת החינוך. "לנוכח נתוני השכר שפורסמו השבוע אנו מקווים כי ההסתדרות תבין שצריכים לבצע שינוי בכוון הזה וכן לתת למשתכרים בשכר נמוך תוספות משמעותיות יותר. יש סקטורים מסויימים שחייבים לטפל בהם, בשל רמות שכר נמוכות במיוחד" הסביר בכיר במשרד.