גוגל במסע "שופינג": 40 רכישות בתוך 9 חודשים

מנכ"ל גוגל הצהיר כבר בינואר כי החברה במסלול של רכישה אחת בחודש, וכי הוא מעריך שזה ימשיך כך ■ בכירים בגוגל הביעו את עניין החברה להתרחב לתחומים אחרים מלבד פרסום מקוון

ענקית האינטרנט גוגל הוציאה לפחות 1.6 מיליארד דולר בין ינואר לספטמבר 2010, במטרה לרכוש עשרות חברות קטנות יחסית, כך עולה מדו"ח שהגישה החברה אתמול (ו') לרשות לניירות ערך בארה"ב.

בין רכישותיה המרכזיות, AdMob חברה לפרסום בסלולר תמורת 681 מיליון דולר, Slide שמפתחת תוכנות לרשתות חברתיות תמורת 179 מיליון דולר, וכן On2 Technologies שמתמחה בדחיסת וידאו על הרשת תמורת 123 מיליון דולר. באותה תקופה, גוגל הוציאה עוד 626 מיליון דולר ב-37 רכישות קטנות יותר.

מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, הצהיר כבר בחודש ינואר שהחברה במסלול של רכישה אחת בחודש, וכי הוא מעריך שזה ימשיך כך. ובכן, 40 הרכישות של גוגל במהלך תשעה החודשים האחרונים, עברו גם את הקצב שצוין.

בעוד שעסקי הליבה של גוגל התפתחו מפרסום בחיפוש, שמהווה 97% מההכנסות שלה, יוזמות חדשות ומבטיחות אחרות הושגו באמצעות רכישות, כמו למשל רכישת האנדרואיד ב-2005 ויוטיוב ב-2006. ובכן, בכירים בחברה הביעו את עניין החברה להתרחב לתחומים אחרים מלבד פרסום מקוון.