ח"כ דוד רותם יוצא נגד יוזמת נאמן לאפשר לחברות להגיש תקנון באנגלית

יו"ר ועדת החוקה: "לא ניתן לוותר על כבוד השפה העברית בטענה שהדבר יעזור למשקיעים"

יו"ר ועדת החוקה בכנסת, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), מתנגד לבקשת שר המשפטים, יעקב נאמן, להתקין תקנות שיאפשרו לחברות ישראליות להגיש לרשם החברות את התקנון שלהן בשפה האנגלית - כך התברר הבוקר (ד') בדיון שקיימה ועדת חוקה במטרה לאשר את התקנות שעליהן חתם נאמן.

"אי-אפשר להקריב את כל מה שיש לנו למען 'מנועי צמיחה'", אמר רותם לאנשי משרד המשפטים שהשתתפו בדיון, "יש לנו זהות, ויש לנו שפה, ולא ניתן לוותר על כבוד השפה העברית בטענה שהדבר יעזור למשקיעים. אני משוכנע שאין אף מדינה המאפשרת דבר שכזה, ואני לא רואה שהדבר פוגע בכלכלתן".

אנשי משרד המשפטים שהשתתפו בדיון ציינו כי יש לא מעט מדינות שאינן דוברות אנגלית המאפשרות הגשת תקנוני חברה בשפה זו, ורותם ביקש מהם להעביר לידיו רשימה של מדינות אלה.

עו"ד דנה נויפלד מהמחלקה הכלכלית-פיסקלית במשרד המשפטים אמרה בדיון כי השינוי בתקנות מתבקש בשל התהליכים העסקיים הגלובליים, וכי מדי חודש פונות כ-30 חברות ישראליות לרשם החברות בבקשה להגיש את תקנונן באנגלית, ואולם הדבר איננו אפשרי על-פי החקיקה הקיימת.

עו"ד יעל אלמוג מהמחלקה הבינלאומית ברשות ניירות ערך התייחסה לנושא ואמרה כי "אנו עושים עבודה קשה על מנת להחזיר יזמים ישראלים לפעול בישראל, אך העובדה שתקנון החברה חייב להיות באחת השפות הרשמיות בישראל, ולא באנגלית, כך שהמשקיעים לא מבינים את זכויותיהם, גורמת לכך שמשקיעים יעדיפו לרשום את החברה שלהם בארה"ב".