עוד תקציב רכב לגיתם: יטפל בתקציב הפרסום של BMW

BMW פרסמה מתחילת השנה בהיקף של 6.3 מיליון דולר במחירי מחירון ■ לאחרונה זכה גיתם גם בתקציב הפרסום של מותג הרכב אופל

לאחר שנים של המתנה לתקציב רכב יכולים במשרד הפרסום גיתם BBDO לחייך בסיפוק: ל"גלובס" נודע כי נוסף לתקציב הפרסום של אופל, בו זכה המשרד לאחרונה, עתיד להצטרף למשרד תקציב רכב נוסף: התקציב של קמור רכב, משווקת BMW בישראל. אם לא יחולו שינויים של הרגע האחרון, צפוי התקציב לעבור לגיתם לקראת תחילת השנה הבאה.

תקציב הפרסום של BMW (קמור) מטופל מאז שנת 2001 במשרד הפרסום בריקמן, שקיבל אותו לאחר שעבר אליו ממשרד פרסום גדול - אדלר-חומסקי, שהעדיף לטפל בתקציב מיצובישי על פני תקציב BMW.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, BMW פרסמה בשנת 2009 בהיקף של 6.8 מיליון דולר במחירי מחירון, ומתחילת השנה היא פרסמה בהיקף של 6.3 מיליון דולר במחירי מחירון.

עבור גיתם מדובר בהישג לא מבוטל, שכן תקציבי הרכב נחשבים לתקציבים אסטרטגיים במשרדי פרסום. גיתם טיפל עד לפני 6 שנים בתקציב וולוו, שעבר בהמשך למקאן-אריקסון. מאז ניסה המשרד להשתלב במערך הפרסום של חברות רכב שונות, וכך למשל התמודד המשרד על תקציב פג'ו, אינפיניטי ולקסוס - אך ללא הצלחה.

לפני מספר שבועות החליטה חברת ג'נרל מוטורס להעביר את אופל בישראל לידי קבוצת שלמה שמלצר לצורך השקה מחודשת. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", עם קבלת ההחלטה החלו לבדוק בקבוצה מי יהיה משרד הפרסום שיטפל בתקציב, תוך הטלת מגבלה שלפיה המשרד שיזכה איננו יכול לטפל בתקציב רכב אחר. בכך למעשה נחסמה הדרך בפני רוב משרדי הפרסום הגדולים והבינוניים בארץ, שכן לרובם יש כבר נגיעה כלשהי לתקציב רכב.

בשוק לא ידעו אז, אבל גם גיתם היו בתהליך מתקדם אל מול BMW, ולכן לא יכלו תחת המגבלות להתחרות על התקציב. לאחר שבאופל החליטו להסיר את המגבלה על טיפול בתקציב רכב אחר, נסללה הדרך לצירופו של גיתם למערך הפרסום של החברה.

קמור וגיתם סירבו להגיב לידיעה.