הקץ לחלטורות? עובדי רשות השידור לא יורשו לעבוד מחוץ לרשות

המגבלה עשויה לחול בין היתר על עיתונאים בכירים כמו יואב לימור, שעובד גם עבור "ישראל היום", על יעקב אחימאיר ואף על דליה מזור, שמשתתפת ב"רוקדים עם כוכבים" תמורת שכר

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, מתכוון להחמיר את הקריטריונים למתן היתרי עבודה נוספת מחוץ לרשות השידור.

ל"גלובס" נודע כי ככל הנראה ההחלטה מגיעה על רקע ביקורת על עבודת אנשי רשות השידור מחוץ לכתליה. חלק מהעובדים מקבלים היתרי עבודה באופן פזרני, אשר אינו עומד בנהלי השירות הציבורי ולא על-פי קריטריונים ברורים, ואילו אחרים עובדים כלל ללא קבלת אישור.

על-פי ההערכה, טיוטת דו"ח מבקר המדינה, שהוגשה אתמול (ב') להנהלת רשות השידור, עוסקת גם בנושא זה.

בתוך כך הודיע מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, כי כבר בסוף השנה (בתום חודש דצמבר) יפוג תוקפם של כל היתרי העבודה שניתנו לעובדי רשות השידור, אשר מאפשרים להם לעבוד בעבור כלי תקשורת אחרים.

המגבלה עשויה לחול בין היתר על עיתונאים בכירים כמו יואב לימור, שעובד גם עבור העיתון "ישראל היום",על יעקב אחימאיר ואף על דליה מזור, המשתתפת בתוכנית הטלוויזיה "רוקדים עם כוכבים" של זכיינית ערוץ 2 רשת תמורת שכר.

שקלאר גם ביקש לקבל את עמדותיהם של העובדים בנושא. על אף כי מדובר באנשי תקשורת אשר נוהגים להופיע בפלטפורמות שונות, על עיתונאי ומגישי ערוץ 1 וקול ישראל מוטלות מגבלות החלות על כלל עובדי השירות הציבורי.

מרשות השידור נמסר כי "ההנהלה ומוסדות רשות השידור עוסקים בתקופה האחרונה בבחינת נהלים הקשורים לעבודה נוספת של עובדי רשות השידור".

המגעים נמשכים

בתוך כך, נמשכים ברשות השידור הדיונים המרתוניים בין ההנהלה, האוצר והעובדים. כעת, נודע ל"גלובס", עיקר המגעים מתנהלים מול ההסתדרות המייצגת את כל עובדי הרשות, אשר אינם עיתונאים ובהם הטכנאים ועובדי הדירוג המשולב.

על-פי גורמים המקורבים למשא-ומתן, העובדים הטכניים ביקשו לפתוח את המשא-ומתן מנקודת הסיום של העיתונאים ולמעשה לאמץ את אותן הסכמות, בתוספת שינויים.

כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", בלשכת מנכ"ל משרד ראש הממשלה החלו בעבודת בדיקה של חלופה לרשות השידור, במקרה שלא תיחתם הרפורמה בין הצדדים.

לאור הוראתו זו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי הוציאה אגודת העיתונאים בירושלים תגובה, לפיה "איומי הפירוק נועדו להזחיל את העיתונאים לקבל את תכתיבי הממשלה ולהנחית מינויים מטעם השלטונות ברשות השידור ביתר קלות. טוב יעשה מנכ"ל משרד ראש הממשלה אם יציג מקורות כספיים אמיתיים למימון אמיתי של הרפורמה וליישומה".