תביעה ייצוגית נגד גוגל: אוספת מידע באמצעות סרגל הכלים

התובע טוען כי גוגל הטעתה את לקוחותיה שהתקינו את סרגל הכלים שלה, כשטענה כי הם יכולים לחסום מידע שנאסף אודות הרגלי הגלישה שלהם מלהיות מועבר לחברה

תושב ניו-יורק הגיש בקשה לתביעה ייצוגית נגד גוגל בטענה להפרה של זכויות הפרטיות של משתמשיה, עקב איסוף לכאורה של מידע אודותיהם באמצעות סרגל הכלים שלה, אותו היא מציעה להתקנה בדפדפנים.

התובע, ג'ייסון וובר, טוען בכתב התביעה כי גוגל הטעתה את לקוחותיה שהתקינו את סרגל הכלים, המשמש ככלי מידי לחיפוש מקוון, מכיוון שטענה כי הם יכולים לחסום מידע שנאסף אודות הרגלי הגלישה שלהם מלהיות מועבר לחברה.

"בעזרת מוצרים דוגמת סרגל הכלים שלה אוספת גוגל מידע אודות הרגלי הגלישה של משתמשיה, נוסף על המידע אותו היא אוספת באמצעות מנוע החיפוש שלה, מודעות הפרסום המקוונות ועוד", נטען בתביעה.

לאחרונה נקשר שמה של גוגל בשערוריה נוספת הנוגעת להפרה של פרטיות הגולשים, לאחר שהחברה הודתה כי רכבים שהיא מפעילה על מנת לצלם תמונות עבור שירות Street View שלה, אספו מידע מרשתות אלחוטיות לא מאובטחות שנמצאו בקרבתם.

חקירות בפרשה מתנהלות במספר מדינות ברחבי העולם, כשבארה"ב הודיעה רשות הסחר הפדרלית (FTC) כי היא סוגרת את תיק החקירה נגד גוגל בעניין, לאחר שהחברה הציגה שורה של שיפורים בפיקוח על שמירת הפרטיות של הגולשים.

על-פי הנאמר באתר גוגל, ניתן להשתמש בסרגל הכלים שלה מבלי שמידע אודות הרגלי הגלישה של המשתמש יועבר אליה, פרט למידע הנוגע לחשבון המשתמש בגוגל, אם קיים כזה לגולש.

לא ניתן היה להשיג את תגובת גוגל לידיעה.