סערה סביב כוונה לערוך לערוץ 24 שימוע על חריגה ממוזיקה

בקשת מתנגדים לכוונת מועצת הכבלים למנוע מערוץ 24 לשדר בפריים-טיים תוכניות תרבות ולייף סטייל ■ צפויה התנגדות רבה לשינויים, בין היתר מרשת החוששת מתחרות בפריים-טיים

השימוע שמקיימת מועצת הכבלים והלוויין סביב ערוץ 24 גורם להתקוממות של חלק ניכר מתעשיית התקשורת הישראלית. מדובר בשימוע שבא לבחון הכנסה של תכני לייף סטייל ותרבות אל שידורי ערוץ המוזיקה.

בין הגורמים המתנגדים לאופי השימוע נמצא גם ערוץ 24 עצמו, שביקש להכניס את השינויים בתנאי רישיונו.

על-פי מכתב ששלחה היועצת המשפטית של הערוץ, עו"ד אביבה כהן, ליו"ר המועצה, ניצן חן, ואשר הגיע לידי "גלובס", עולה כי השימוע פורסם עוד לפני שהמועצה שלחה לערוץ תגובה על בקשת ההטבות שהעבירה.

עוד עולה מהמכתב כי בערוץ 24, שבשליטת קשת ואולפני מימד, רואים בשימוע הרעה של תנאי הרישיון של הערוץ.

בערוץ 24 זועמים במיוחד לאור המגבלות שמציג חן בשימוע שפרסם. חן מבקש להגדיל את כמות התוכניות שהן לא בהכרח תוכניות מוזיקה מ-5% ל-12%, אך קובע כי מחצית מזה לא יהיה תוכן מקורי אלא שידורים חוזרים.

כמו כן, המגבלה המקוממת ביותר בעיני הערוץ היא האיסור שמבקש חן להטיל על שידור תכני התרבות והלייף סטייל בין השעות 19:00 ל-23:00, שעות הפריים-טיים של השידור המסחרי.

"בהזמנה להצגת עמדות לא ניתן כל הסבר או התייחסות לקביעת המגבלה, שפוגעת בערוץ פגיעה משמעותית ואף אינה מתיישבת עם אף אחת ממטרות השימוע - הזמנה להצגת עמדות", נכתב לחן. הערוץ מבקש לתקן את ההזמנה להצגת עמדות שפרסם הערוץ.

על-פי הערכות, גורמים רבים בשוק צפויים להביע התנגדות לשינוי בתנאי הרישיון של ערוץ 24.

זכיינית ערוץ 2 רשת, אשר חשה כי הערוץ של קשת פוגע בשידוריה צפויה, להגיש התנגדות מחשש להחרפת הפגיעה עם יאושר שידור מגוון רחב יותר של תכנים ב-24. כמו כן רשת מעורבת בערוץ הים-תיכוני החדש, ערוץ 25, שאמור לקום בעתיד.

לאור השימוש במונח "תרבות" בשימוע, צפויים גם גורמים כמו "ערוץ HOT בידור ישראלי" של חיים סלוצקי להביע התנגדות, מתוך חשש לפגיעה מכיוון ערוץ 24.

המונח "לייף סטייל" עשוי גם הוא לגרור התנגדויות בין היתר של גופים המשדרים היום ערוצי לייף סטייל, כמו ענני תקשורת, טלעד וטלית הפקות, המחזיקה בערוץ "בית ומשפחה".

על-פי הערכות בשוק, גם HOT ו-yes צפויות להצטרף להתנגדויות, בשל שינוי תנאי השוק.