לידר: הצעדים לצינון מחירי הנדל"ן לא יביאו לשינוי בטווח הקרוב

בבית ההשקעות מציינים:"העליות עלולות לגרום למשבר בענף ולירידת מחירים בהמשך" ■ מתחילים לסקר את מניית קרדן נדל"ן בהמלצת "קניה" למרות "הגיבנת" של פרויקט הולילנד

"העליות החדות במחירי הנדל"ן למגורים בשנתיים האחרונות העלו את הסיכון של התחממות יתר במגזר, אשר עלולות לגרום למשבר בענף ולירידות מחירים בהמשך", נכתב בסקירה שהוציאה מחלקת המחקר של בית ההשקעות לידר שוקי-הון. עם זאת, בבית ההשקעות מעריכים שגם הצעדים שננקטים כיום או ינקטו בהמשך לא יביאו לשינוי בתוצאות בשטח בטווח הקרוב.

הדברים הללו נכתבו במסגרת השקת סיקור למניות קרדן ישראל מקבוצת קרדן NV ולחברה הבת שלה (72%), קרדן נדל"ן - שתיהן זוכות להמלצת "קניה", במחירי יעד של 10.6 שקל ו-2.7 שקל, בהתאמה.

"יתרונה של החברה", נכתב בהקשרה של קרדן נדל"ן, הוא בכך שמרבית הפרויקטים נמצאים בשלבי ביצוע או קרוב מאוד לביצוע וייצאו לשיווק במהלך החודשים הקרובים". מחיר היעד גבוה ב-42.2% משער הבסיס הבוקר (המניה טרם נסחרה, נכון לשעת הכנת הידיעה) וקדמה לה ירידה של 0.6% ביום ה'.

תחת הכותרת "הולילנד - לא כצעקתה", מציין האנליסט רמון עמית (לשעבר מנהל הפעילות של אוסיף ברומניה) כי ככל הנראה לא צפויות הפרשות משמעותיות בגין הפרויקט הירושלמי. כזכור, הפרויקט, בו שותפה החברה ב-30% (לצד פולאר השקעות ובנק לאומי) ושעלה לכותרות עקב פרשת השחיתות הקשורה בו, הביא למרבית הפסדיה ברבעונים האחרונים. "הפרשה מהווה גיבנת עבורה ומקור למחיקות לא מבוטלות", נכתב בסקירה.

עם זאת, לזכותה של החברה, עפ"י האנליסט, עומדת ההערכה כי הונה העצמי יגדל משמעותית, היות והיא טרם הכירה במכירות של דירות (כיוון שטרם מסרה אותן, עפ"י כללי עקרונות הדיווח החשבונאי הבינלאומי, ה-IFRS). רק על בסיס הדירות הללו שנמכרו לפני 2010 מדובר בסכום מוערך של 20-25 מיליון שקל, מבלי לקחת בחשבון את השיפור הצפוי ברווחיות השנה עקב עלייה במחירי המכירה.