רוני דניאל: "לא כל מה שקרה על ה'מרמרה' פורסם בתקשורת"

הפרשן הצבאי של חדשות ערוץ 2 אמר את הדברים בכנס אילת לעיתונות ■ עוד אמר דניאל: "בגלל גדעון לוי ביטלתי את המנוי שלי ל'הארץ', ולמרות גדעון לוי חידשתי אותו"

‏"לא כל מה שקרה על ה'מרמרה' פורסם" - כך אמר היום (א') הפרשן הצבאי של חדשות ערוץ 2, רוני דניאל, בדיון בנושא תקשורת בצל הטרור בכנס אילת לעיתונות. "חיילים עברו שם דברים שמפאת כבודם אנחנו לא מפרסמים", אמר דניאל.

בדיון בהנחייתה של אילנה דיין תקף עיתונאי "הארץ", גדעון לוי, את אל"מ עופר קול, סגן דובר צה"ל, על שכינו את החיילים "הילדים", ואת דבריו של דניאל כאילו החיילים על ה'מרמרה' "באו להגן עליי כאן". לדברי לוי, "השאלה היא למה הם היו שם ובאיזו זכות תוקפים אוניה במים בינלאומיים? האם נמשיך להיות הבריון השכונתי?". ‏

הפובליציסט בן דרור ימיני מהעיתון "מעריב" אמר כי על ה'מרמרה' במשט לעזה היתה "חבורה של מטורפים שבעיתונות הישראלית קראו להם 'פעילי שלום'. הם ישבו שם ושרו את שיר הטרור וההשמדה".

במהלך הדיון התלקח העימות בין דניאל, ולוי ודניאל אמר: "בגלל גדעון לוי ביטלתי את המנוי שלי ל'הארץ', ולמרות גדעון לוי חידשתי אותו".

לוי אמר: "אני גאה בעובדה שב-25 שנה מעולם לא נפלתי עם סיפור". דניאל ענה לו כי עליו להודות בעובדה שהסיפורים העיתונאיים שהוא מביא מהשטחים אינם מגיעים אליו ממקור ראשון. "אני מצפה ממך לומר את האמת", הטיח בו דניאל. "אתה לא דובר את שפתם, הכול מיד שנייה ושלישית".