פרשת קופ"ח מאוחדת: הוארך מעצר חוקר מע"מ החשוד בקבלת שוחד

ראש צוות החקירה במע"מ ירושלים חשוד בקבלת שוחד מבכירי הקופה, שיבוש הליכי חקירה, מירמה והפרת אמונים ■ לבקשת החשוד, ‎‎ביהמ"ש הוציא היום צו איסור פרסום על שמו‏

‎בית משפט השלום בראשון-לציון האריך היום (ב') ב-4 ימים את מעצרו של ראש צוות מחלקת החקירה במע"מ ירושלים בחשד לקבלת שוחד, שיבוש הליכי חקירה, מירמה והפרת אמונים בפרשת השחיתות בקופת-חולים מאוחדת.

מעצרו של הבכיר במע"מ, שלבקשתו הוצא צו איסור פרסום האוסר על חשיפת שמו עד לערעור שיגיש בעניינו, בוצע בעקבות חשד כי סייע לחשודים נוספים בפרשה, באופן דומה לסיוע שנתן פקודו שנעצר בשבוע שעבר. החוקרים חושדים כי החשוד העביר לבכירי מאוחדת מידע על החקירות המתנהלות נגדם.

שרשרת מעצרים

מעצרו של הבכיר במע"מ מצטרף למעצרו בשבוע שעבר של פקודו, שהיה חלק מצוות החקירה המשותף שהוקם על-ידי רשות המסים והמשטרה, בחשד ששיבש מהלכי חקירה והדליף מידע למעורבים בפרשה בתמורה לשוחד.

חשדם של אנשי צוות החקירה לגביו התעורר כאשר הגיעו לחקור בכיר בקופה, שנעדר מביתו והספיק להעלים חומרים, ובעקבות בכירים נוספים שקיבלו מידע שסייע להם לשבש את הליכי החקירה.

המעצרים הללו נוספים למעצרם של 4 בכירים בקופת-החולים, שעל-פי החשד ניסו למנוע את פרסום דו"ח מבקר המדינה בעניינם ולשבש הליכי חקירה.

בשבוע שעבר חשף מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, שחיתות בקופת-חולים מאוחדת והצביע על ליקויים רבים בתפקודה של הקופה. בין היתר נחשפו טובות הנאה שניתנו לבכירים בדירקטוריון החברה, הכוללות משכורות מנופחות וסוויטות בבתי-מלון לחברי הדירקטוריון.

‏פרסום הדו"ח של לינדנשטראוס הביאה את משרד הבריאות להקמת ועדת חקירה. כמו כן, משרד הבריאות שיגר מכתב הקורא ליו"ר דירקטוריון הקופה לכנס תוך 10 ימים את חבריו לוועד המנהל ולגבש תוכנית פעולה מפורטת למשרד. ‏‎‎‏