ורמוס: לדור פעל בחוסר סמכות כשהתנה את סגירת תיק פסגות בפיטוריי

בא-כוחו של רועי ורמוס, עו"ד ניר כהן, על פיטורי ורמוס כתנאי לסגירת תיק פסגות: "עולה תמונה חמורה ועגומה של התנהלות שלטונית בלתי חוקית, כוחנית וחסרת תקדים"

פרקליט המדינה משה לדור פעל בחוסר סמכות כשהתנה את סגירת תיק פסגות בפיטוריו של רועי ורמוס מתפקיד מנכ"ל הקבוצה - כך טוען ורמוס בהודעה שהגיש הבוקר (ו') לבג"ץ, במסגרת עתירתו לביטול ההסדר שנחתם בין הפרקליטות ורשות ניירות ערך לבין אייפקס.

לדברי בא-כוחו של ורמוס, עו"ד ניר כהן, "עולה תמונה חמורה ועגומה של התנהלות שלטונית בלתי חוקית, כוחנית וחסרת תקדים, שבמסגרתה הפעילו גופי החקירה והאכיפה החזקים במדינה לחצים ואיומים על גופים עסקיים, ושיכנעו אותם להסכים לבצע מהלכים חסרי תקדים בחומרתם כתנאי לאי-הגשת כתב אישום ואי-שלילת רישיון".

באשר לטענת רשות ניירות ערך כי עתירתו לוקה בשיהוי, שכן הוא ידע במשך חודשים ארוכים על ההסדר המתגבש שבמסגרתו יתבקש גם סיום העסקתו - טוען ורמוס כי לא יכול היה לעתור כנגד ההסדר טרם שנחתם, מאחר שבמצב כזה היתה עתירתו מוקדמת ותיאורטית אף לשיטתה של רשות ניירות ערך עצמה.

באשר לטענת הרשות כי ורמוס המתין עד לקבלת טובות ההנאה מעסקת המכירה ורק אז עתר לבג"ץ - משיב ורמוס כי "מדובר בטענה מופרכת ועזת-מצח".

לדברי ורמוס, הטענה כי אייפקס בחרה מיוזמתה לקבל את תנאי ההסדר ולהדיח אותו אינה רלוונטית, מאחר שמרגע שפרקליט המדינה בחר לאמץ את הדרישה להדחתו של ורמוס כתנאי לסגירת התיק נגד פסגות - הפך עניין זה לחלק מהפעולה השלטונית שניתן לתקוף בבג"ץ.