מינויו של ברי בר-ציון לנציב שירות המדינה מסתבך

מבקר המדינה קיבל מספר רב של תלונות על המועמד המבקר: אכן קיבלנו תלונות בעניין זה והן עוברת בחינה ראשונית

מינויו של ברי בר-ציון לנציב שירות המדינה מסתבך. ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים התקבלו במשרד מבקר המדינה מספר רב של תלונות לגבי בר-ציון המיועדות לעצור את כנציב. ממשרד מבקר המדינה נמסר: "משרד מבקר המדינה אכן קיבל תלונות בעניין זה. עפ"י נהלי העבודה כשמתקבלת תלונה היא עוברת לבחינה ראשונית ביחידה במשרד המופקדת על הביקורת בנושא זה. בעקבות הבחינה הראשונית מתקבלת החלטה לגבי השלב הבא". לפי הערכות, לפחות חלק מהתלונות, יזכו לבחינה מעמיקה של המבקר.

נזכיר כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו בחר בשבוע שעבר בבר-ציון (45) כנציב שירות המדינה הבא של מדינת ישראל במקומו של שמואל הולנדר אשר כיהן בתפקיד כ-14 שנה. בר-ציון הוא אחד מארבעת המועמדים שנבחרה ועדת האיתור לנציב הבא בראשות מנכ''ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי, ובה היו חברים אויד ניסן, הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר, עו''ד מייק בלס, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ואורלי פורמן, מנכ"לית המשרד לתרבות וספורט.

בימים אחרונים הכריע נתניהו לטובת בר-ציון אך מינויו עדיין כפוף לאישור וועדה מיוחדת נוספת בראשות השופט בדימוס דן ארבל, אותה הקימה ראש הממשלה על מנת לבדוק ולבחון את כישוריו של המועמד הנבחר על ידו לתפקיד.

בר-ציון, נשוי ואב לשלושה המתגורר בירושלים, כיהן עד לאחרונה מנכל חברת "אמין" שהפעילה את תוכנית אורות לתעסוקה (תוכנית ויסקונסין) בירושלים אשר זכתה לביקורות קשות מאוד ובסופו של דבר הוחלט להפסיקו על ידי רוב בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בראשות ח''כ חיים כץ. לפי הערכות, אחת מהתלונות קשורות לתקופה הזו בחייו של בר-ציון. בין השנים 2008-2004 כיהן בר-ציון כמנהל מיוחד של בית חולים ביקור חולים בירושלים. גם בגין פעילות זו, לפי הערכות, התקבל תלונה אצל המבקר.

עם זאת, לדברי מקרוביו של בר-ציון, הוא הצליח להציל אותו מפשיטת רגל ולהבריאה. בסוף שנות ה-90 כיהן בר-ציון כיועץ בכיר למנכ''ל משרד האוצר ועבד עם כמה מהם לרבות שמואל סלבין,אשר נחשב למקורבו, ושל בן ציון זילברפרב. במהלך שנות ה-90 הוא ניהל את רשת "ידיעות תקשורת" מבית "ידיעות האחרונות". לבר-ציון תואר ראשון בכלכלה ובמנהל עסקים בהצטיינות ותואר שני במנע''ס מהאוניברסיטה עברית בירושלים. כמו כן, בר-ציון הוא בעל תואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הרווארד היוקרתית.