קניות לחגים: 4 מניות שייהנו מהתאוששות הצריכה בארה"ב

עם פתיחתה הרשמית של עונת קניות סוף השנה בארה"ב, באופנהיימר ישראל ממליצים על חברות בדירוג של "תשואת יתר", בסקטורים שונים של מגזר הצריכה הפרטית בארה"ב

"לפנק, לפנק, לפנק", סביר להניח שמחשבות ברוח הזו עוברות בראשו של הצרכן האמריקני הממוצע מזה שבוע, עם פתיחתה הרשמית של עונת קניות סוף השנה בארה"ב.

באופן מסורתי מתאפיין הרבעון האחרון בשנה בפעילות צרכנית חזקה במיוחד, ולמעשה הוא האחראי על חלק ניכר מרווחי השנה כולה של הרשתות הקמעונאיות בארה"ב. "השנה מסתמן כי משקל הרבעון יהיה גדול יותר מאשר בשנתיים האחרונות", אומר סרגיי וסצ'ונוק, אנליסט האקוויטי הבכיר בבנק ההשקעות אופנהיימר ישראל.

וסצ'ונוק טוען כי החברה האמריקנית נמצאת בשלב היציאה מטראומת המשבר. "נתוני הצריכה הפרטית, המכירות הקמעונאיות ואמון הצרכנים הציגו שיפור עקבי לאורך השנה, ובכך הם מספקים רוח גבית לעונת הקניות הנוכחית". עם זאת, הוא מסביר כי השיפור אינו אחיד, בשל הפערים בחברה האמריקנית. "האוכלוסייה המבוססת ממשיכה לצרוך בקצב חזק, לעומת השכבות החלשות, הפחות משכילות, שנלחמות בהקטנת נטל החוב הרובץ עליהן".

פערים אלו משפיעים בתורם על הרשתות הקמעונאיות. "רשתות היוקרה נהנות מביקושים ערים, ורשתות הדיסקאונט נהנות מהדרישה הגוברת של הצרכן להוזיל את סל הקניות. המפסידות העיקריות הן הרשתות שפונות למעמד הביניים, שהפך לבררן יותר ומתמקד בחיפוש מוצרי איכות במחירים נמוכים. המצב מלווה בריבוי מבצעים בקרב הקמעונאיים המתחרים על קהל צרכנים זה", אומר וסצ'ונוק.

הוא מונה שני גורמים נוספים, העשויים להשפיע על עונת הקניות הקרובה בפרט ועל המגמה הצרכנית בכלל: השינוי המהפכני במגזר האלקטרוניקה הצרכנית וההתקדמות בתחום הסחר המקוון. לדבריו, "בתחום האלקטרוניקה, ניתן לזהות את התופעה המכונה 'Apple Wave' - הזנחה של מכשירי האלקטרוניקה המסורתיים לטובת מוצרים ממשפחת אפל. תחום הסחר המקוון ממשיך לפרוח, שכן הוא מהווה אלטרנטיבה זולה ויעילה למסע בין חנויות. הוא הגיע כבר לנתח של כ-7.6% מסך המכירות הקמעונאיות בארה"ב בהשוואה ל-7.1% בשנים 2008-2009.

וסצ'ונוק ממליץ על 4 חברות בדירוג של "תשואת יתר", בסקטורים שונים של מגזר הצריכה הפרטית בארה"ב, שצפויות לרכוב על גל הצמיחה המתאוששת ולקבל תמיכה נוספת מעונת הקניות החזקה:

אופנה: Abercrombie & Fitch (סימול: ANF)

מחיר יעד: 54 דולר (4% מעל מחיר המניה)

מדובר ברשת יוקרתית בעלת מותג חזק במיוחד בקרב הנוער, שהייתה אחת מהרשתות הבודדות שלא נכנעה גם בתקופת המשבר ללחצי מחירים, ושמרה על שיעורי רווחיות גולמית מרשימים של למעלה מ-60%. החברה ביצעה רה-ארגון עם סגירת חנויות לא רווחיות, ונהנית כעת מהתאוששות במגמת הצריכה ומחדירה לשווקים בינלאומיים.

קמעונאות: Best Buy (סימול: BBY)

מחיר יעד: 53 דולר (13% מעל מחיר המניה)

רשת האלקטרוניקה המובילה בארה"ב עברה את המשבר בהצלחה ואף נהנתה ממנו. מתחרתה העיקרית, חברת Circuit City, פשטה רגל - מהלך שהוביל להגדלת נתח השוק של BBY. מיקוד הצרכן האמריקני במוצרי האלקטרוניקה וגאדג'טים חדשניים, בפרט מתוצרת אפל, מיטיב עם תחזיות הצמיחה של רשת האלקטרוניקה בעונת החגים.

מסעדות: Starbucks (סימול: SBUX)

מחיר יעד: 35 דולר (3.5% מעל מחיר המניה)

רשת בתי הקפה המובילה הפגינה התאוששות מרשימה מהמשבר, בעקבות מהלך דרמטי של הורדת הוצאות (כולל סגירת מאות סניפים לא רווחיים), שהוביל לעלייה ניכרת בשיעורי הרווחיות. זאת במקביל להגברת שיעורי הצמיחה על רקע התאוששות בצריכה הפרטית בארה"ב וברחבי העולם.

מוצרי צריכה: Elizabeth Arden (סימול: RDEN)

מחיר יעד: 54 דולר (73% מעל מחיר המניה)

התחום שבולט לטובה עבורה הוא תחום הקוסמטיקה היוקרתית, הנהנה מביקושים ערים הן בארה"ב והן מחוצה לה. תזת ההשקעה בתחום הקוסמטיקה תואמת גם את "תיאוריית הליפסטיק", שלפיה בתקופות משבר כלכלי או צמיחה נמוכה מוצרי הקוסמטיקה דווקא מפגינים עלייה במכירות.