אופ"ק: חרף הזינוק במחיר - לא נעלה את תפוקת הנפט

על רקע השיא החדש מזה שנתיים לחבית נפט, נפגשו נציגי המדינות החברות באופ"ק כדי לדון במצב ■ נשיא הוועידה: המצב יכול להשתנות במהירות וכמעט ללא אזהרה

"יש תחושה כללית בשוק הנפט שהמחירים היום נוחים גם ליצרנים, גם לצרכנים וגם לכלכלה העולמית", אמר נשיא ועידת ארגון המדינות שמייצאות נפט (אופ"ק), ווילסון פסטור-מוריס, בוועידה של הארגון ביום שבת.

בשבוע שעבר מחיר חבית נפט הגיע לשיא של שנתיים ועמד על 87.79 דולר לחבית, מחיר שנכון גם להיום (ראשון). אנליסטים מוול-סטריט צופים שבשנת 2011 מחיר חבית יגיע ל-100 דולר בשל הביקוש הגדל של אירופה וארה"ב לנפט. כדי לדון בנושא, נפגשו נציגים של 12 המדינות החברות בארגון אופ"א באקוודור. הנציגים דנו בכלכלה העולמית, כמויות הפקת נפט ומחיר לחבית.

שרי האנרגיה מערב הסעודית ועד ונצואלה ניסו להפיג חששות בתוך הארגון שאופ"ק יאלץ להעלות את כמות החביות כדי לשמור על מחיר נמוך לחבית, דבר שיכול להגדיל יותר את הביקוש ולהאיץ את הצמיחה הכלכלית.

"אנחנו מאמינים שאין צורך לשנות את כמות ההפקה כרגע", אמר שר האנרגיה מוונצואלה, רפאל רמירז. "אני לא חושב שנעלה את כמות ההפקה גם אם מחיר חבית נפט יגיע ל-100 דולר".

פסטור-מוריס הוסיף כי יש יותר מידי חוסר וודאות בכלכלה הגלובלית כך שלא ניתן לנסות ולנחש לאן היא תלך. אם כי הוסיף שנכון לעכשיו השוק יציב. עוד הוא הוסיף כי "ראינו כבר כמעט הכל בזמן האחרון, המצב יכול להשתנות לחלוטין במהירות וכמעט ללא אזהרה".

שר האנרגיה מערב הסעודית, עלי אל-נעימי, אמר לתקשורת כי "אתם דואגים יותר מידי". כשנשאל האם יעלו כמויות הפקת הנפט הוא ענה: "בהחלט לא".