אופטימיות ב-RBC: מניות עם פוטנציאל עליות בטווח הקצר

ב-RBC צופים כי הצמיחה ביסודות הכלכלה האמריקנית והתמיכה המוניטארית ידחפו את השוק קדימה ב-6-9 חודשים הקרובים ■ מי הן מניות ה-Small Cap שירוויחו מכך

מצב המשק האמריקני, ובעיקר שיעורי האבטלה הגבוהים בו, מהווה עתה את אחד האינדיקטורים המרכזיים לבחינת המגמות בטווח הקצר והבינוני בשוקי ההון בעולם בכלל, וארה"ב בפרט. מיילס זייבלוק, אנליסט המאקרו של RBC, שותפו האסטרטגי של תמיר פישמן, פרסם לאחרונה דוח מקיף לגבי המגמות הצפויות בשוק בשנה הקרובה. במבט על התקופה האחרונה ציין מיילס, כי "חברות ה-Small Cap (חברות ששוויין נע בין רבע מיליארד דולר ל-2 מיליארד דולר, אפ"ה) מובילות את ההצלחה, למרות תמחור בעייתי שלהן".

בנוסף, ב-RBC מזהים אינדיקטורים טכניים שמתחילים להתברר לאחר העליות המואצות של הקיץ. "זהו תהליך שזקוק לעוד זמן, ובמהלכו ישנה אפשרות שנראה ירידות חדות בהתאם לחדשות שליליות מאירופה וקוריאה. בשורה התחתונה, הצפי הוא כי הצמיחה ביסודות הכלכלה האמריקנית, יחד עם התמיכה המוניטארית, ידחפו את השוק קדימה ב-6-9 חודשים הקרובים. לכן ההמלצה היא לקנות בנסיגות". עם זאת מציין זייבלוק: "אסטרטגיה זו לא נקייה מסיכונים".

מבחינת משקלם של הסקטורים המובילים בהקצאת הנכסים, העלה זייבלוק את המשקל של סקטור התעשייה, והוריד את משקלם של סקטור הצרכנות, הטלקום ומוצרי התשתית. בהתאם לכך הציגו ב-RBC רשימה של מספר חברות Small Cap, שעשויות ליהנות ממגמות הצמיחה בשוק האמריקני. להלן מספר המלצות שבחר עבור "גלובס" דניאל מירון, אנליסט RBC בישראל, מתוך רשימה זו:

איזיצ'יפ (EZCH)

ממליץ: דניאל מרון

החברה הישראלית המייצרת שבבים לתעבורת רשת מוגדרת על-ידי מרון כ"רעיון הטוב ביותר ל-2011". לטענתו, השבב של EZCH צפוי ליהנות מהעלייה המסחררת בתעבורת הרשת אשר דורשת עיבוד מתוחכם ומהיר. EZCH הצליחה להבטיח חוזים עם 11 מתוך 14 ספקי הרשת המובילים בקו המוצרים - דבר אשר צפוי להחזיקה בשוק לפחות ב-5 השנים הקרובות.

מירון צופה כי EZCH תוכל להגדיל את הכנסותיה פי 3-5 בשנים הקרובות, יחד עם עלייה גדולה עוד יותר ברווחיות. "למרות תנודות אפשריות, התוצאות ארוכות הטווח נראות מבטיחות", הוא אומר.

סוניק (SONC)

ממליץ: לארי מילר

מנהלת רשת של מסעדות מזון מהיר בארה"ב. מילר מציין כי ההכנסות ממסעדות במגמת עלייה, שצפויה להימשך ככל ששוק התעסוקה ישתפר לאורך 2011. ההכנסות המוגברות עשויות להחזיר את הרווח למניה לשיעור של 0.9-1 דולר, אשר עשוי להניע את המניה לכיוון 12-16 דולר. בטווח הזמן הבינוני צופים ב-RBC אינפלציה במוצרי הצריכה - דבר שעשוי לטענת מילר לעזור ליכולת הקנייה של סוניק, ובמקביל לא יסכן את אחוזי הרווח שלה, מכיוון ש-90% מפעילותה מופעלים בזיכיון.

CoreSite Realty Corp) COR)

ממליץ: דוד רוג'רס

החברה מפתחת, מנהלת ומחזיקה מאגרי מידע. רוג'רס מציין כי COR היא חברת ריט למאגרי מידע השלישית המונפקת לציבור. לטענתו, "מהווה הנפקתה בחודשים האחרונים הזדמנות נדירה למשקיעים. COR משתתפת הן בצד הקמעונאי והן בצד הסיטונאי של מאגרי המידע. החזקותיה בעולם הסיבים ונכסיה בתחום הרשתות, יחד עם מאזן בריא, יאפשרו לה להתפתח ולגדול בזמן הקרוב". עם גישה להון וצוות הנהלה מנוסה, מצפה רוג'רס לשנה ראשונה חזקה כחברה ציבורית.

22
 22