תמ"א 38: פרויקטים חדשים בשכונות מבוקשות בגוש דן

בתל אביב, חברת קריגר נדל"ן מקדמת חיזוק 3 מבנים בפני רעידות אדמה ■ ברעננה: 500 מבנים "על הכוונת"

תמ"א 38 ממשיכה לצבור תאוצה, על אף חוסר הוודאות באשר לחידושה של הוראת השעה לפטור מהיטל השבחה, שצפויה לפוג החודש: כמה פרויקטים חדשים יוצאים כעת לדרך בשכונות מבוקשות בגוש דן.

במתחם באזל בצפון הישן של תל אביב מקדמת חברת קריגר נדל"ן בימים אלה חיזוק 3 מבנים בפני רעידות אדמה במסגרת תמ"א 38. ברחוב ברטנורא, למשל, תרחיב קריגר את הדירות הקיימות ב-20 מ"ר, כולל מרפסות שמש, ותשפץ את המבנה. 10 מתוך 11 הדיירים חתמו על הסכמתם לביצוע הפרויקט, נמסר מהחברה. החברה תקים בבניין לובי, תוסיף מעלית וחדר מדרגות חדש.

בתמורה, תקבל קריגר את זכויות הבנייה על גג הבניין, עליו תבנה החברה שלוש דירות דופלקס חדשות, כל אחת בשטח של 121 מ"ר. המחירים למ"ר באזור נעים כיום סביב 25 אלף שקל.

עוד בגוש דן: חברת אמבסדור משווקת בימים אלה פרויקט תמ"א 38 ברחוב הירדן בשכונת מרום נווה. במסגרת הפרויקט יתווספו ל-17 הדירות בבניין שמונה דירות חדשות בשתי קומות. מהחברה נמסר כי כל הדיירים חתמו על הסכמתם לביצוע הפרויקט. מחיר לופט חדש בן 5 חדרים בשטח של 142 מ"ר ומרפסת בשטח של 40 מ"ר יעמוד על 2.28 מיליון שקל.

וברעננה, השלימה לאחרונה קבוצת בוקרה את חיזוקו של הבניין ברחוב ברנר 28. בטקס החנוכה, אמר ראש עיריית רעננה נחום חופרי, כי ברעננה יש כיום 500 מבנים "שאנו מעודדים את חיזוקם והשבחתם במסגרת תמ"א 38".

מעניין לציין, כי הפרויקט החל כבר לפני חמש שנים. לדברי ארז בוקרה, מנכ"ל בוקרה, "כיום תהליך ההכנה לתמ"א 38 הינו קצר ויעיל יותר, זאת בשל הניסיון הרב שהצטבר והתקנות שתוקנו בשנים האחרונות".