המותגים המושקעים ביותר בפרסום השבוע: פרטנר ופלאפון

‎‎‏ אל מול שחיקה ברווחיות ורגולציה קשוחה, חברות הסלולר יוצאות לקרב עם הסמארטפונים‏

‎‎על רקע החשש ממתחרים וירטואליים בשנה הקרובה, שחיקה ברווחיות ורגולטור שלא עושה הנחות, מפרסמות השבוע פרטנר ופלאפון בסכום מצטבר של כ-3.7 מיליון שקל ומציעות שלל סמארטפונים לכל דורש, זאת על מנת לגייס כמה שיותר לקוחות ל-2011 וליהנות ממכירת חבילות גלישה וחיוב על דאטה.

‏פרטנר ממשיכה את הקמפיין בווליום הגבוה של "מהפכת הסמארטפונים" באמצעות תל-אביב-מוסקבה, ואילו פלאפון מחליטה שלא להפקיר את הזירה ולהצטרף לחגיגה עם "חגיגת סוף שנה - סמארטפונים ולפטופים במבצע שאסור לפספס", באמצעות באומן-בר-ריבנאי.

‏סלקום, שאינה בולטת השבוע בפרסום, כנראה תהיה החברה הסלולרית עם ההוצאה לפרסום הנמוכה ביותר ב-2010.

ומילה לגבי משרדי הפרסום שהאחראים על התהליך: בסיכום 2010 מצטיירת תמונת מצב מעניינת שמשרדי הפרסום הגדולים של פרטנר הם תל-אביב-מוסקבה באופליין ואידיאולוג'יק באינטרנט. פלאפון, לעומת זאת, ממשיכה לעבוד עם שני משרדי הפרסום המסורתיים שלה: אדלר-חומסקי&ורשבסקי ובאומן-בר-ריבנאי, עם עדיפות קלה השנה לאדלר-חומסקי&ורשבסקי.

בנק לאומי ממשיך לבלוט גם השבוע בסצנת הפרסום של הבנקים, ומלבד הפרסום ליכולות הדיגיטל שלו, הוא מתפנה השבוע לגייס לקוחות חדשים, ומציע באמצעות מקאן-אריקסון מענק של 2,000 שקל לפותחים חשבון חדש.‏

אמרת אל-על, אמרת עומרי כספי, והשבוע יוצאת החברה במבצע מכירות אגרסיבי באמצעות מקאן-אריקסון של 3 ימים עם מחירים מוזלים לשלל יעדים.

‏במקום החמישי בטבלת המותגים המושקעים מסתתרת לה מהפכה צרכנית לא קטנה, שמשרד התמ"ת חש - בצדק - צורך וחובה לפרסם. מדובר ב"תקנות ביטול עסקה". התקנה קובעת כי אזרח המבקש להחליף מכל סיבה מוצרי ביגוד והנעלה, זכאי לקבל את שווי המוצר בכסף - ולא בזיכוי כפי שהיו נהוג עד כה. זוהי תקנה לטובת הצרכן שגורמת לא מעט כאב ראש לבתי עסק. הקמפיין למהלך עלה באמצעות לפ"ם.

‏‎‎המותגים המושקעים

‏1. פרטנר - ‏‎1,905,075‎‏ שקל - באמצעות תל-אביב-מוסקבה

‏2. פלאפון - ‏‎1,829,785‎‏ שקל - באמצעות באומן-בר-ריבנאי

‏3. בנק לאומי - ‏‎1,545,758‎‏ שקל - באמצעות מקאן-אריקסון

‏4. אל-על - ‏‎1,151,688‎‏ שקל - באמצעות מקאן-אריקסון

‏5. משרד התמ"ת - ‏‎1,019,843‎‏ שקל - באמצעות לפ"ם

‏* הנתונים מתייחסים לתאריכים 10-16/12/2010‏.

** הכותב הוא מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.