תופעת אין אונות: ירידה במחיר התרופה תביא לשימוש נכון?

מחירן הגבוהה של התרופות לאין אונות הביא לפתרון חדש אך מסוכן: חציית כדורים במימון גבוהה לחצי ■ יצרנית התרופה לויטרה נלחמת בתופעה על ידי הורדת המחירים

תופעת האין אונות, ממנה סובלים גברים רבים, והעלויות הרבות שכרוכות בנטילת התרופה המטפלת בתופעה הביאו את הגברים לפיתרון חדש. בסקר של חברת באייר, יצרנית אחת התרופות המובילות לטיפול בתופעה, נמצא, כי אחד הפיתרונות המקובלים כיום הוא חציית התרופה במינון גבוהה לשניים ובכך לחסוך בעלויות הטיפול.

כיום, קיימות בשוק 3 תרופות מובילות המטפלות באין אונות: לויטרה, ויאגרה וסיאליס. התרופות משווקות ב-3 מינונים שונים, קטן (5 מ"ג), בינוני (10 מ"ג) וגבוהה (20 מ"ג). טווח המחירים של התרופה נע בין 26 שקל ל-293 שקל במינונים השונים ובחברות השונות. תרופה זו מחייבת מרשם רופא. על פי נתוני IMS, המינון הנרשם ביותר בקרב גברים הוא הגבוהה, אם כי המינון הנצרך ביותר הוא המינון הבינוני בשל תופעת חציית הכדורים.

קיימת מחלוקת בנושא ההשלכות של חציית הכדורים בקרב מומחים: למרות התועלת הכלכלית קיימות חששות בגלל בלבול בנוגע למינון הנכון, פיזור שווה של התרופה בין שני החצאים וקושי בחציית הכדור.

המלחמה באין אונות: הורדת מחירים

חברת באייר, יצרנית התרופה לויטרה, החליטה להוריד את מחירי התרופה ב-75% ובכך "נלחמת בתרופות מזויפות לטיפול באין אונות ובתופעת חציית הכדורים". מחירי התרופה לאחר ההורדה המחיר ינועו בין 62-253 שקל. לטענת החברה, "האסטרטגיה אותה מובילה חברת באייר מנעה בהצלחה בגרמניה, איטליה ומדינות נוספות באירופה רכישת זיופים וחציית כדורים".