אירופה סגרה במגמה מעורבת: סין תמשיך לסייע לגוש האירו

דוברת משרד החוץ של סין הודיעה כי המדינה תמשיך לתמוך בגוש האירו ■ יוון העבירה בפרלמנט תקציב צנוע לשנת 2011 ■ הממשל האירי צפוי להעביר לבנק Allied עוד 3.7 מיליארד אירו

בורסות אירופה נעלו את המסחר בגמה מעורבת בהתאם למגמה שבה התנהל המסחר בפתיחה. על רקע החגים שבפתח, המסחר היה דליל עם מחזורים נמוכים המאפיינת תקופה זו של לפני החגים.

סין המשיכה גם היום לתמוך בשווקים האירופה. דוברת משרד החוץ בסין, ג'יאנג יו, אמרה במסיבת עיתונאים כי מדינתה תתמוך במדינות בגוש האירו שנקלעו למשבר חוב, זאת בתמיכת קרן המטבע הבינלאומית. עוד הוסיפה הדוברת, כי אירופה היא אחד מהשווקים החשובים למסחר עם סין. נזכיר, שאתמול הודיעה סין על כך שתרכוש אג"ח ממשלתיות של פורטוגל בהיקף של 4-5 מיליארד דולר.

העיניים היו נשואות היום למניות בנק Allied האירי. על פי דיווחי התקשורת, שר האוצר האירי, בריאן לניהן, צפוי לבקש מבית המשפט העליון של אירלנד לאשר סיוע של כ-3.7 מיליארד אירו לבנק. במידה ומהלך זה יאושר, אחזקות הממשלה בבנק יעלו ליותר מ-90%, כך לפי העיתון Irish Times. לממשל האירי יש כבר 19% ממניות הבנק.

ממשלת יוון, המדינה הראשונה שנזקקה לסיוע כפסי מהאיחוד האירופי, העבירה תקציב צנע יחסית לשנת 2011, למרות הביקורות הרבות בנושא. תקציב הצנע היה תנאי מקדים לקבל הסיוע הכספי. אתמול, התקיימו הפגנות מול הפרלמנט. התקציב כולל אמצעים חדשים לצמצום הגרעון של המדינה ל-7.4% מהתמ"ג בשנה הבאה לעומת 9.4% ב-2010.

חברת התרופות Novartis מבריסל, הציגה חיסון חדש עם החיידק שגורם לדלקת קרום המוח לבדיקות באירופה. החיסון, Bexsero, יכול להיות החיסון הראשון שיאושר באירופה שיש לו כיסוי נרחב נגד חיידק זה.

בלונדון, שוק הנדלן המסחרי ככל הנראה משך את מרבית ההשקעות, לאור הציפייה לעלייה בשכירות יותר מהונג קונג, קטר וקנדה. סך המכירות בבירת בריטניה, הסתכם ב-13.9 מיליארד דולר ב-9 החודשים הראשונים של 2010, יותר מבכל עיר אחרת בעולם, כך לפי אנליסטים.

מנכ"ל שדה התעופה הית'רו שבלונדון הודיע כי הוא יוותר על הבונוס השנתי שלו לאור הביקורות הנוקבות שעלו בתקשורת המקומית.

אסיה עם נטייה לירידות

הבורסות המובילות באסיה ננעלו היום במגמה מעורבת עם נטייה לירידות במחזורי מסחר דלילים במיוחד לקראת ערב חג המולד. הבורסה הניו זילנדית מרכזת עניין שלילי לאחר שקריאת תמ"ג שלילית לרבעון השלישי של השנה. נעילה חיובית בוול סטריט אמש תרמה אף היא למסחר הרגוע.

המסחר במניותיה של חברת הכרייה האוסטרלית Riversdale הופסק לאחר שהחברה קיבלה הצעת רכש מענקית הכרייה Rio Tinto לפי שווי של 3.9 מיליארד דולר אוסטרלי.

הבורסה הניו זילנדית ננעלה בטריטוריה השלילית לאחר שהתמ"ג במדינה רשם התכווצות של 0.2% ברבעון השלישי לאחר התרחבות של 0.1% ברבעון השני של 2010. אנליסטים ציפו כי קריאת התמ"ג תצביע על התרחבות של 0.1%.

פקידים בכירים במשרד האוצר הסיני צוטטו כמי שאומרים כי מאזן הסחר הבינלאומי של המדינה צפוי לגדול בכ-10% ב-2010 לאחר זינוק של כ-30% ב-2010. שר הסחר הסיני ציין כי הממשל יעשה מאמצים לייבא מוצרים מהשוק העולמי על מנת לנסות ולצמצם את עודף הסחר הסיני בשנה הבאה.

[לבורסות בעולם]