אחרי אירופה: גם הטיסות לארה"ב מבוטלות בגלל מזג האוויר

אל על, קונטיננטל וחברות זרות ביטלו טיסות בימים האחרונים כ-1,500 טיסות בוטלו ברחבי ארה"ב

בזמן שבאירופה חוזרים כעת לאט-לאט לשגרה לאחר ימים רבים של שיתוק הפעילות האווירית בקנה מידה שלא זכור מאז התפרצות הר הגעש האיסלנדי, בארה"ב נותן מזג האוויר את אותותיו בלוח הטיסות רק כעת, בימי השיא של החזרה לשגרה לאחר החגים.

לא פחות מ-1,500 טיסות בוטלו בכל רחבי צפון אמריקה, במהלך שהחל כבר ביום שבת האחרון כאשר חברת התעופה דלתא ביטלה 400 טיסות תוך כמה שעות. לאור זאת, מצאו את עצמם עשרות אלפים תקועים בשדות התעופה בשיא הקור כשהם ישנים על ספסלים בחוסר וודאות ובחוסר יכולת להגיע למחוז חפצם.

שיתוק השדות, ובעיקר שדות התעופה ניוארק בניו ג'רזי ו-JFK בניו יורק, משפיע גם על חברות התעופה המקיימות קו ישיר לישראל. מחברת אל על נמסר ל"גלובס" כי שתי טיסות של החברה שיצאו לניו יורק בטרם נסגר השדה לתנועה אווירית נאלצו לנחות בטורונטו והנוסעים ממתינים שם לפתיחת השדה על מנת להגיע ליעדם. שתי טיסות אחרות מעוכבות עדיין בניו יורק, שם צפוי השדה להיפתח הערב (שעון ישראל) - אז יתאפשר להם לעשות דרכם חזרה ארצה.

חברת קונטיננטל, שנמל הבית שלה הוא נמל התעופה ניוארק בניו ג'רזי, ביטלה לאור מזג האוויר את שתי טיסותיה שהיו אמורות לצאת אמש ב-4 אחר הצהריים וב-11 בלילה, וכן את שתי הטיסות שהיו אמורות לצאת היום מניו יורק לעבר ישראל. בחברה מתכוונים לעקוב אחר מזג האוויר והפעילות בשדה ולקבל בהתאם החלטות באשר להמשך הפעילות בקו ת"א-ניו יורק.

גם חברות התעופה הזרות האחרות הפעילות בישראל ומטיסות ישראלים לארה"ב דרך נמלי בית באירופה הושפעו מסגירת השדה. במרבית המקרים מעוכבים הנוסעים הישראלים בבירות האירופיות בהמתנה לפתיחת השדות - בעוד חלק מהנוסעים שכבר המריאו הופנו עם טיסותיהם לערים בהן שדות התעופה עודם פעילים או פעילים באופן חלקי, ובהם שיקגו, טורונטו ואטלנטה.